Egyre jobban szereti a magyar a BMW-t

Kiemelkedő sikereket ért el az elektromos és hibrid autók eladásában a BMW Magyarországon és globálisan is - közölte Massimiliano Di Silvestre, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója.
Dzindzisz Sztefan, 2018. január 18. csütörtök, 08:27

Az elmúlt évben a bajor gyártó 140 darab "i" járművet, vagyis teljesen elektromos i3-ast (127 darab) és hibrid i8-ast (13 darab) értékesített Magyarországon. Az ezt megelőző évben 98 darabot adtak el ilyen járművekből. A jelentős növekedést az elektromos autók vásárlásának kormányzati támogatása is ösztönözte.

A BMW Magyarország rekordértékesítéssel zárta az előző évet: 2016-hoz képest 13 százalékkal több, összesen 2698 BMW-t adtak el, Miniből pedig 59 százalékkal többet, 224 darabot - írja az MTI.

A BMW a magyarországi újautópiacon 2,3 százalékkal részesedik, azonban a prémium szegmens egyik éllovasa: a Datahouse adatai szerint utóbbi kategóriában részesedése 23 százalék volt tavaly.

A BMW nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is rekordévet zárt az eladásokat tekintve. Összesen 2 463 526 autót adtak el, ez lett a cég eddigi legjobb értékesítési éve.

Az ügyvezető kiemelte, hogy elektromos és hibrid autóikból összesen 103 080 darabot értékesítettek, átlépve a 100 ezres álomhatárt. Ez a korábbi évhez képest 65 százalékos bővülés. A tervek szerint 2019 végéig több mint 500 ezer ilyen járművet adnak majd el globálisan.

Fotó forrása: Shutterstock

HOZZÁSZÓLÁSOK