Egyre több magyar vásárol be a neten

A magyarországi webshopok forgalma 177 milliárd forint volt tavaly, mintegy 1,6 millió ember vásárolt a neten. A G’Roby legalább 10 százalékos forgalomnövekedésre számít 2013-ban.
MTI, 2013. február 24. vasárnap, 11:36
Fotó: Napi.hu

Az eNET piackutató előzetes adatai szerint 2012-ben a webshopok forgalma 177 milliárd forint volt, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 3 százaléka. Egy év alatt mintegy 1,6 millió ember vásárolt az interneten, azaz nagyjából minden ötödik 14 év feletti magyarországi lakos. Ezt a tendenciát más kiskereskedelmi láncok is igyekeznek kihasználni: a CBA kedden indította megújult webshop áruházát, a Tesco pedig jövő hónap végéig elindítja online bevásárlás szolgáltatását. Az Auchan és a Spar bár már foglalkozott a kérdéssel, azonban egyelőre nem tervezi hasonló szolgáltatás bevezetését, ahogy a Lidl sem.

A G'Roby online szupermarketében több mint 6000 terméket kínálnak, a CBA webshopjában pedig több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online. A Tesco-nál 2013 márciusának végéig beindul az online bevásárlás szolgáltatás, amelynek keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható. Házhoz szállítás a G'Robynál országszerte elérhető, a Tesco egyelőre Budapesten és környékén tervez házhoz szállítást, és egyelőre a CBA is a fővárosba és környékére szállít.

A G'Roby szupermarket-hálózat legalább 10 százalékos forgalomnövekedésre számít idén, miután 2012-ben 7 százalékkal, 1,4 milliárd forintra növelte online forgalmát - mondta Nagy Sándor, a G-Roby Netshop Kft. ügyvezető igazgatója at MTI-nek. A G'Roby szupermarket hálózat 1992-ben kezdte meg működését Budapesten a II. kerületben, online áruházuk pedig 2000 márciusában indult. A G'Roby pontos piaci részesedéséről az online élelmiszer kereskedelemben nincsenek konkrét adatok, de a piackutatók adatait elemezve - a teljes FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) szortimentet kínáló online áruházakat tekintve - 70 százalék vagy a feletti a részesedésük - jelezte az ügyvezető igazgató.

2012-ben emelkedett a regisztrált vásárlóik, és a rendelést leadó vásárlóik száma is. Tavaly összesen 55 ezer rendelést teljesítettek, 10 ezer egyedi vásárlót kiszolgálva. Tavaly 7 százalékkal 1,4 milliárd forintra nőtt a G'Roby forgalma; ez 7 százalékos növekedés 2011-hez képest. Idén további, legalább 10 százalékos forgalomnövekedésre számítanak, és a vásárlók száma is jelentősen emelkedhet - mondta Nagy Sándor. Hozzátette, hogy 2013 első másfél hónapjának adatai már előre is vetítik a vásárlók számának bővülését.

.

HOZZÁSZÓLÁSOK