Eldőlt: 37 spanyol villamost kap Budapest

Sikerrel zárult a Budapesti Közlekedési Központ tavaly nyáron indított villamos járműbeszerzése, a nyertes ajánlattevő, a spanyol CAF szállíthatja az új villamosokat Budapestre – írja a BKK-ra hivatkozva az Index. A másik ajánlattevő, a ©koda ajánlata érvénytelen.
Napi.hu, 2014. március 3. hétfő, 21:37

Alacsonypadlós, elejétől végéig hosszában átjárható, nyáron légkondicionált, télen fűtött utasterű villamosok érkeznek, és ezzel párhuzamosan elkezdődik a legöregebb, 40-45 éves, elavult, kényelmetlen villamosok selejtezése. A tervek szerint még a héten aláírják a szerződést.

A 37 villamosból álló flotta első járművei 2015-ben érkezhetnek meg a fővárosba. 25 darab 34 méteres és 12 darab 56 méteres szerelvényt, ami 44,1 milliárd forintos beruházást jelent.

Így néznek majd ki a villamosok belülről
Forrás: BKK

A rövidebb, 34 méteres villamosok a jelenleg - döntően európai uniós forrásból - megújuló 3-as vonalra, valamint a 2014 tavaszától kiépülő Budai Fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között 2015-től közlekedő 19-es és 61-es vonalra fognak kerülni, amik során a Batthyány tér és a Margit híd között épül új pálya, illetve megújul a mai 17-es vonal pályája, valamint átépül a Lánchíd budai hídfője alatti villamosalagút - olvasható az Indexen.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2014.03.04 10:13

@bandesz: Hogyhogy nem 2011-re, hanem csak a választások előttre készült el?!... a döntés, s nem a munka?!

Ezen tessék elgondolkodni, jobberke!

Gyűlölködni megy, de gondolkodni nem?!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bandesz, 2014.03.04 08:28

Demszkyba hogyhogy egy vilagvarosnak 25 evig tartott megepiteni 2km villamos vonalat h vegre korbeerjen a villamoshalozat budan?! ezen tessek elgondolkodni meg azon h mia fenet csinaltak 2010-ig?!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html