Elektromos autókra vált a Budapest Airport

Elektromos járművekre vált a Budapest Airport Zrt. (BA), öt év alatt mintegy száz elektromos meghajtású autót és speciális kiszolgáló járművet állítanak üzembe a repülőtér területén a tervek szerint - tájékoztatta a BA az MTI-t.
Inforádió, MTI, 2015. július 3. péntek, 18:09
Fotó: Napi.hu

A repülőtér ideális környezet elektromos járműpark üzemeltetésére, mivel viszonylag rövid távolságokat kell megtenni, ahol a belső égésű motorral szerelt járművek eleve kevésbé gazdaságosan működtethetők. Az elektromos autó működése során nem bocsát ki szén-dioxidot, azonban figyelembe véve, hogy erőművek által termelt elektromos áram hajtja, hozzávetőleg 7,2 kilogramm szén-dioxid termelés jut minden megtett 100 kilométerre - ismerteti a BA a közleményben a vállalat környezetvédelmi szakértőire hivatkozva. Hozzátették: ez még mindig jóval alatta marad egy modern dízelmotor kibocsátásának, ami mintegy 18,7 kilogramm szén-dioxid 100 kilométerenként.

A BA első elektromos kisautóját, egy Smart Electric Drive-ot június végén helyezték üzembe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A BA külön programot indított a repülőtér területén működő közel 200 partnercég környezetvédelmi fejlesztéseinek koordinálására és ösztönzésére, aminek fontos eleme az elektromos mobilitás terjesztése. A repülőgépek kiszolgálását, a poggyászkocsik vontatását, a hatóságok munkatársainak közlekedését ezernél is több jármű biztosítja a repülőtéren, ezek mind egy alig 10 kilométer sugarú körön belül mozognak, a közúti forgalomtól elzárt területen. A repülőtéri környezet ezért kézenfekvő helyszín elektromos járművek üzemeltetésére, továbbá a töltőinfrastruktúra telepítésére.

Ez év végéig mintegy tucatnyi elektromos meghajtású járművet helyeznek üzembe a repülőtér területén a földi kiszolgálást végző partnercégek - közölte Kurucz László, a BA helyettes szóvivője. Megjegyezte, hogy a BA élen jár Európában a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében, az utóbbi két évben mintegy hatezer tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott a levegőbe, ami megfelel 500 háztartás éves energiafogyasztásának.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

juliann, 2015.07.05 16:25

@VoIe: Itt valami nagyon nem stimmel. Egy atlagos dizel 100km -en fogyaszt mondjuk 7 litert. 7 liter uzemanyagbol hogy csinal 18,7kg -nyi szendioxidot?

Válasz:::Hidd el stimmel !!!

Megjegyzés:::Az általános iskolában ,egyszerü szakmunkásképzöben valószínüleg nem tanítják a SZRVES KÈMIÀT !!!
Gondolom a szakközépiskolában már IGEN !!!

Jó tanács:::Amig meg nem szólalsz ,senki nem tudja mi a VÈGZETTSÈG-i szinted !!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2015.07.03 18:39

"Az elektromos autó működése során nem bocsát ki szén-dioxidot, azonban figyelembe véve, hogy erőművek által termelt elektromos áram hajtja, hozzávetőleg 7,2 kilogramm szén-dioxid termelés jut minden megtett 100 kilométerre - ismerteti a BA a közleményben a vállalat környezetvédelmi szakértőire hivatkozva. Hozzátették: ez még mindig jóval alatta marad egy modern dízelmotor kibocsátásának, ami mintegy 18,7 kilogramm szén-dioxid 100 kilométerenként."

Itt valami nagyon nem stimmel. Egy atlagos dizel 100km -en fogyaszt mondjuk 7 litert. 7 liter uzemanyagbol hogy csinal 18,7kg -nyi szendioxidot?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html