Hamarosan indulnak az előkészületi munkálatok és a kivitelezés tavasszal kezdődhet a Keleti pályaudvaron. A várhatóan év végéig tartó munkákat követően, a fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé: egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljáró szint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften. A MÁV szakemberei által megtervezett és a Budapest Fejlesztési Központtal együttműködve előkészített, közel 1,6 milliárd forint értékű beruházás a kormány és az Európai Unió finanszírozásával valósulhat meg - írja a MÁV.

Az akadálymentesített utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével jár. A 200-250 négyzetméteres ügyféltérben 9 új pénztári és 2 új ügyfélszolgálati pultot alakít ki a vasúttársaság, amelyek közül az egyik mozgássérült munkavállalók számára lesz kialakítva.

QP | Quality Placement

További cél, hogy csökkenjen a menetjegyváltási idő a Keleti pályaudvaron ezért az utasok gyorsabb kiszolgálásához ügyfélhívó irányítja majd a megfelelő munkaállomáshoz a várakozó utasokat. A pályaudvaron 18 jegykiadó automata is lesz, többségük az utascentrumban és környékén válik elérhetővé. Az ügyféltérben központilag vezérelt, modern és látványos utastájékoztatási kijelzőket helyeznek el, és a pályaudvaron megszokott hangosbemondó is informálja az ügyet intéző vagy vonatindulásra váró utasokat.

Az új ügyfélcentrum látványterve.
Kép: MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Mozgólépcső és lift is épül annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen és akadálymentesen közelíthessék meg a metrót és a peronokat. Valamint létesítenek csomagmegőrzőket is.

A közel 1,6 milliárd forint értékű beruházást a kormány és az Európai Unió Kohéziós Alapja társfinanszírozza; a munkákat a HC Építő Kft. és a Variabau Vegyesprofilú Építőipari és Kereskedelmi Kft. végzi.