Elmaradt a sorsolás - csúnyán rászedték a fogyasztókat

Az előző évi nettó árbevétele alapján maximálisan kiszabható 10 millió 427 ezer forintra bírságolta a Biofarma Intézmény Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cég postán főnyereményről és egyéb nyereményekről értesítette az embereket, ám a terméket és a postaköltséget is kifizetették, s a sorsolást sem tartották meg.
MTI, Napi.hu, 2014. május 30. péntek, 13:51
Fotó: Napi.hu

A versenyhivatal közleménye szerint megállapították, hogy a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott három tavalyi direkt marketing kampányában népszerűsített nyereményjáték során, amikor valótlanul a fődíj és egyéb nyeremények megnyerését, valamint ingyenes ajándékokat, illetve ingyenes kipróbálási lehetőséget ígért a tőle rendelő fogyasztóknak.

A maximális bírságot a többi között az indokolta, hogy a vállalkozás, illetve az azonos tulajdonosi hátterű, ügyvezetésű és székhelyű Direkt Market Kft. ellen már több versenyfelügyeleti eljárás folyt étrendkiegészítőkkel kapcsolatos kereskedelmi gyakorlat miatt - közölte a GVH.

A versenyfelügyeleti eljárás a Biofarma Intézmény Kft. 2013-ban kiküldött, a "Nagy nyereményjáték"-ot népszerűsítő direkt marketing (DM) küldeményeire terjedt ki. A vizsgálat során kiderült, hogy a fogyasztók azzal a feltétellel vehettek részt a nyereményjátékban és szerezhették meg a kínált ajándékokat, ha rendeltek a termékkatalógusból. A meghirdetett sorsolásra végül nem került sor, és a vállalkozás azt sem tudta igazolni, hogy a fogyasztóknak milyen alapon ígért fődíjat vagy biztos nyereményt - írta a GVH közleményében.

A vállalkozás a kampány során erősen hangsúlyozta termékeinek 30 napos ingyenes és kockázat nélküli tesztelési lehetőségét. Ezzel szemben a fogyasztónak a termék megrendelésekor ki kellett fizetnie a vételárat és a szállítási költségeket. Amennyiben a termék átvételét követő 30 napon belül visszaküldte a terméket, a Biofarma Kft. visszafizette a vételárat.

Fontos hangsúlyozni, hogy az ingyenes kipróbálási lehetőség nem azonos a termék visszaküldésének lehetőségével, a jogszabályok által biztosított elállási joggal, mely szerint a megrendelt termék átvételét követő nyolc munkanapon belül a fogyasztó indoklás nélkül elállhat a vásárlástól és a vállalkozásnak vissza kell térítenie a megfizetett összeget - emelte ki a versenyhivatal.

A GVH megállapította, hogy a Biofarma Kft. a 30 napos ingyenes kipróbálási, tesztelési ígérettel valójában csak az elállási jogról tájékoztatta a fogyasztókat, így az ígéret nem tekinthető valóban ingyenes, kockázatmentes kipróbálási lehetőségnek.

A GVH a vállalkozás előző évi nettó árbevétele alapján maximálisan kiszabható 10,427 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Biofarma Intézmény Kft.-t. A maximális bírságot többek között az indokolta, hogy a vállalkozás, illetve az azonos tulajdonosi hátterű, ügyvezetésű és székhelyű Direkt Market Kft. ellen már több versenyfelügyeleti eljárás folyt étrendkiegészítőkkel kapcsolatos kereskedelmi gyakorlat miatt. Sőt, a vállalkozás ellen 2014. május 20-án újabb versenyfelügyeleti eljárás indult.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

jobbbajobbb, 2014.05.30 17:52

...jó hírek ...,az ilyen átverős-kamu cégeket ki kell nyírní hatalmas bírságokkal ..,és mehetnek kapálni ..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html