Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Beelőzve a konkurenseket és a hagyományos boltokat, a Fashion Days divatswebshop június közepén tartott nyári leárazást. Az Epic Sale akcióban többnyire 25-75 százalékos leárazással kínálták az olyan márkák, mint a Gant, a Desigual, a Guess vagy az Espirit termékeit. A kiírás lényege a három országban jelen lévő online áruház állítása szerint az volt, hogy a novemberi Black Friday akciók forgalmát elérjék.

Ez ugyan csak részben valósult meg, mert a tavaly év végi leárazás mintegy 58 százalékát tették csak ki a megrendelések, azonban figyelembe kell venni, hogy nyár elején a nyaralások és az iskolai szünet miatt a divatipar forgalma is visszaesik. A cég közlése szerint 102,3 millió forintnyi forgalmuk volt. A tavalyi nyári akciókhoz képest idén 77 százalékkal nőtt a megrendelések értéke.

"A webshop mobilapplikációján keresztül is egyre nagyobb összértékben vásárolnak a magyar emberek az Epic Sale-en. A júniusi akció alatt az iPhone felhasználók több mint kétszer akkora összeget - 21,1 millió forintot - költöttek vásárlásra a mobilapplikáción, mint az androidosok, akik 9,6 millió forintot." - nyilatkozta Andrei Chirila, a Fashion Days marketing igazgatója. A vásárlók közel kétharmada, 66,25 százalék asztali számítógépről rendelt.

A leginkább a női ruhák voltak kelendőek: 55 százalék női, 27 százalék férfi, 10 százalék gyermek és 8 százalék uniszex darabokat vásárolt. A legnépszerűbb termékkategória nem meglepő módon a ruházat (54 százalék), ezután következnek a lábbelik (29 százalék), a táskák és kiegészítők (8 százalék), a karórák (5 százalék) és végül a lakberendezési tárgyak (4 százalék).

A hazai trendek szerint is egyre többen vásárolnak interneten keresztül divatipari termékeket. A Fashion Days tavalyi beszámolója is ezt mutatja: Magyarországon, Bulgáriában és Romániában 17 százalékkal nőtt a bevételük, így tett ki mintegy 50,15 millió eurót (15,65 milliárd forintot).

Hazánkban a ruházati ipar a rendszerváltáskor drasztikusan visszaesett, azóta pedig vergődik. Sem az itthoni gyártatás, sem a magyar tervezők többsége nem tud számottevő növekedést produkálni. A hazai fogyasztók gazdasági helyzete sem javít sokat a szektor helyzetén. Ahogy arról a divatipart bemutató cikkünkben is írtunk, a 2016-os háztartási fogyasztási index szerint a magyarok átlagosan havi 2572 forintot költenek ruhára vagy cipőre.