Ennyit kerestek a luxusboltok tulajdonosai az Andrássy úton

Luxuscikkeket árusító outlet bolttal bővült az Andrássy úti bevásárló negyed. Az itt működő boltok a magas árak ellenére sem hoznak sokat a konyhára: a Gattyán György tulajdonában levő Il Bacio di Stile luxusáruház péládul tavaly kétmilliárdos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni - de a többi Andrássy úti elitüzlet sem büszkélkedhet komoly nyereséggel.
Szakonyi Péter, 2014. július 28. hétfő, 07:18
Fotó: Napi.hu

Jól startolt az Andrássy út legújabb üzlete. Az Il Bacio di Stile épületében múlt héten megnyitott Pink Heart ugyanis hamar sikeresnek bizonyult a vásárlók körében. Ez nem is csoda, hiszen a Gattyán György tulajdonában levő anyacéghez, az Il Baciohoz tartozó pop-up, vagyis ideiglenes üzlet 50-70 százalékos árengedménnyel kínál világmárkákat. Az üzleti siker és a hírverés nagyonis ráfér az Andrássy úti luxusboltokra, hiszen a tavalyi mérlegek fényében alig akad köztük nyereséges.

A legjelentősebb forgalmat - első látásra legalábbis - a Louis Vuitton érte el. A legendás francia táskagyártó üzletében ugyanis szinte mindig tucatnyi turista látható, a forgalom azonban évek óta stagnál. A tavalyi 1,2 milliárdos forgalom szinte forintra megegyezik a 2012-es és 2011-es bevétellel, és a nyereség sem gigantikus, az adózás előtti eredmény 135 millió forint volt 2013-ban. A Louis Vuittonnal megegyező bevételt ért el az út szemben levő oldalán működő Gucci. Az olasz luxusmárka viszont 44 milliós veszteséggel zárta a tavalyi évet. A  "szomszéd" német Max Mara márkaboltja - a Dorottya utcai üzlettel együtt - 562 milliós árbevételhez jutott, amihez 99 milliós nyereség társult. Magyar tulajdonban van a szintén olasz eredetű Zegna boltot üzemeltető E.Z. Fashion Kft. amely évek óta 180 millió forint körüli árbevételt és szerény nyereséget tud felmutatni.

 


A rekorder kétségtelenül az Il Bacio di Stile. A maga nemében páratlan luxusáruház a 2013-as évet 475 millió forintos árbevétellel és 2,15 milliárdos veszteséggel zárta. Igaz, csak ősszel nyitottak, így a mérleg nem teljes üzleti évet tükröz és a gigantikus veszteségben a beruházás kiadásai is benne vannak. Az építészeti különlegességnek - is -  számító Il Bacioban Magyari Tamás igazgató és résztulajdonos szerint napi 1000 látogató fordul meg, amivel elégedettek.

Nehéz ugyanakkor megítélni, felmérni a külföldi tulajdonban levő luxusboltok forgalmát és teljesítményét, hiszen ezek adatait nem találni a hazai céginformációs rendszerekben. Így nem tudni például, hogy milyen eredménnyel zárta a tavalyi évet a cseh tulajdonban levő luxustelefonbolt, a Vertu, az ugyanezen csoporthoz tartozó, fehérneműket áruló Perla, illetve a méregdrága órákat kínáló Breitling-üzlet, valamint a horvát kézben lévő, férfiruhákat forgalmazó Boggi-bolt.

A sugárúti luxusboltok egy másik része már az anyacéghez tartozik -  ilyen a Burberry, a Monclers a TAg Heuer is -, így ezek eredménye sem deríthető ki.

Jöttek, mentek
Nagy reményekkel jöttek korábban is az Andrássy útra a világmárkák, de ezek közül jó néhány már lehúzta a rolót. Így például a svájci luxusórákat kínáló Franck Müller, a cipős Salamander, az Adidas vagy olasz lábbeliket forgalmazó Baldinini. De bezárta üzletét a Dolce Gabbana, a Cavalli és az Armani is. Nagy nyitást tervezett a luxus brandnek nem mondható H&M, sőt a nyitást a tavaly év végét tervezték. Nem kizárt azonban, hogy a zászlóshajó üzlet másutt nyílik majd meg, mert a kiszemelt Andrássy út 40. számú házban hónapok óta már nem folyik építkezés.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK