Érdemes panaszkodniuk a mobilosoknak - fizetnek a cégek

Elsősorban az előfizetői szerződésekkel és a számlázással van bajuk az elektronikus hírközlési szolgáltatók ügyfeleinek - derült ki a hírközlési hatósághoz érkezett panaszokból. A cégek tavaly közel félmilliárd forint bírságot fizettek az ilyen ügyek nyomán.
Komócsin Sándor, 2017. február 22. szerda, 08:56
Fotó: Napi.hu

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 64 szolgáltatót bírságolt meg tavaly, összesen 132 alkalommal, úgy, hogy 52 esetben ismételt jogsértést állapított meg - ismerteti a hatóság adatait a Világgazdaság. Az utóbbi bő félszáz esetben a szolgáltató vezető tisztségviselőjét is megbüntették.

A bírságok összértéke 464,7 millió forint volt, ami kicsit több mint fele a 2015-ben kiszabott büntetéseknek. A legtöbb panasz az általános szerződési feltételek módosítása, a hibabejelentések kezelése, a késedelmes hibajavítás, valamint az előfizetői szerződésekhez és ezek megszűnéséhez kapcsolódóan érkezik.

Az elmúlt évben nőtt a minőséggel kapcsolatos bejelentések aránya és még mindig sok a gond az internetszolgáltatás színvonalával. A legtöbb panasz a mobilszolgáltatással kapcsolatban érkezik, miközben az internet-hozzáférés elterjedésével arányban nő az ezzel kapcsolatos gondok száma.

HOZZÁSZÓLÁSOK