Erste-vezér: jövőre nyereséges lehet a magyar leány is

Bizakodóan nyilatkozott az Erste-vezér a bank jövőbeni magyarországi működéséről, Andreas Treichl úgy látja, hogy Magyarországon jövőre növekedést tudnak majd megvalósítani.
MTI-Eco, 2015. augusztus 7. péntek, 14:21

Az Erste Csoport vezérigazgatója az MTI-nek pénteken adott interjújában elmondta: a kitűnő magyarországi menedzsment és a pontos stratégiának köszönhetően teljes mértékben az ügyfelekre tudnak koncentrálni, így összességében pozitívan tekint az Erste jövő évi magyarországi működésére. A februárban kötött megállapodással kapcsolatban, miszerint a magyar állam és az EBRD tulajdonrészt szerez az Erste Bank Hungary Zrt.-ben, Andreas Treichl aláhúzta: megoldást kell találni a Quaestor-ügyre.

Úgy véli, hogy a magyar kormány jól fáradozik azon, hogy megtalálja a helyes kiutat, hiszen nem lehet a bankokat terhelni egy brókercég okozta károkkal. Elmondta továbbá, hogy a megállapodás egy jelentős feltételét, a bankadó csökkentését a kormány teljesítette és betartotta. Arról, hogy az egyezség a korábban tervezett júniusi határidőhöz képest eltolódott, a vezérigazgató úgy nyilatkozott: a megállapodás még az idén megvalósul, azonban egy ilyen nagy jelentőségű lépést pontosan elő kell készíteni.

Kérdésre válaszolva Treichl elmondta: jó irányba haladnak a megbeszélések a magyarországi Citibank lakossági üzletágának tervezett megvételéről is.

A pénteken bemutatott eredmények szerint nyereséges második negyedévet zárt az Erste Group, vagyona alapján Ausztria legnagyobb pénzintézete. A bank közlése szerint valamennyi országban növekedést ért el, Magyarországot kivéve.

Az Erste Csoport vezérigazgatója pénteken újságírók előtt elmondta: a második félévben már nyereséges lesz a magyarországi csoport is, azonban a bankadó csökkentése miatt éves eredményként 2016-ban jelentkezik majd a haszon.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint a következő időszakra jók a kilátások, azonban Európában számos olyan bizonytalanság tapasztalható, mint az eurózóna és Görögország helyzete, amelyek közvetlen hatással lehetnek a régiós eredményekre.

A bankcsoport féléves adózott eredménye 487,2 millió euró lett az egy évvel korábbi 929,7 millió euró veszteség után. A működési eredmény 1525,3 millió euróról 1502,6 millió euróra csökkent.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Abbe, 2015.08.08 08:17

@rw2: " Az is érdekes, hogy mint régi, mindig rendben fizető ügyfelet magasról leszarnak, az új ügyfeleknek sokkal kedvezőbb feltételeket kínálnak."

Ez a mentalitás tért hódítani látszik a jutalékok szisztémája szerint.

A biztosítónál minden évben felmondtam a kötelezőmet, hogy akkor és ott újra megkössem. A biztosító embere hívta fel rá a figyelmemet, hogy így jobban járok.
Így ugyanis frissen szerzett kliensnek számítottam, és megkaptam az összes létező kedvezményt....Ezek a kedvezmények egy régi ügyfélnek már nem járnak.

Mindketten jól jártunk. Nekem kevesebbe került a kocsim, neki meg járt az új ügyfél után járó jutalék üzletkötési jutalék...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Arnika, 2015.08.08 07:53

@rw2:
Egyetértek. Szép az ön dicséret de nem igaz. Ügyfelükként én is ugyanazokat a problémákat tapasztalom a panasz kezelésben. Vagy nem válaszolnak, vagy küldenek olyan választ, ami nem a felvetett dologra megoldás. 2 hónapja nem képesek bemutatni egy levonásuk jogszerűségének az igazolását, folyamatosan mellébeszélnek. Vannak dolgok, amiben még a saját ÁSZF-ben leírt tevékenységüket sem tartják be.

Meg ebben a cikkben is olvasható, úgy nyilatkoznak valamiről ami még a kanyarban sincs, hogy megvalósult.
"a bankadó csökkentését a kormány teljesítette és betartotta."
Nem, mert később lesz és azon is csúsztattak a megegyezéshez viszonyítva, akkor hogy is tartotta be?
"a kitűnő magyarországi menedzsment és a pontos stratégiának"
???
Nem ügyfél az elsődleges.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw2, 2015.08.07 15:18

"a kitűnő magyarországi menedzsment és a pontos stratégiának köszönhetően teljes mértékben az ügyfelekre tudnak koncentrálni"

Hmm, mint ügyfél aki több ügyben kereste őket, úgy vettem észre, hogy a kérdéseim legfontosabb részeire válaszokat sem tudtak adni. Bizonyos változásokról, vagy arról hogy szerintük hibás forintosítási elszámolást küldtek nekem teljesen véletlenül más ügy miatt értesülök. A hitelkiváltási ügyintézést megnehezítik mindennel, a hivatalos panaszokra nem reagálnak. Milyen az, amikor nem koncentrálnak vagy szar a stratégiájuk?

Az is érdekes, hogy mint régi, mindig rendben fizető ügyfelet magasról leszarnak, az új ügyfeleknek sokkal kedvezőbb feltételeket kínálnak.
Ez is biztos a Stratégia része.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html