Esett a német fogyasztói bizalom

A szakértők által vártnál nagyobb mértékben romlott a német fogyasztói bizalom - áll a GfK szerdán közzétett felmérésében az MTI szerint.
Szabó Dániel, 2018. február 28. szerda, 09:52

A nürnbergi piackutató intézet márciusi fogyasztói hangulatindexe 10,8 pont lett a februári 11 pont után, ami 2001 októbere óta a legmagasabb érték volt.

Szakértők kisebb gyengülésre, 10,9 pontra számítottak.

A jövedelmi várakozásokkal kapcsolatos alindex 3 ponttal 53,8 pontra, három hónapos mélypontra süllyedt, a vásárlási hajlandóságot jelző almutató pedig 4,1 ponttal, július óta legalacsonyabb szintre, 56,3 pontra gyengült.

A mintegy kétezer ember megkérdezésével készült felmérés szerint a fogyasztók borúlátóbbak a német gazdaságot illetően, az erre vonatkozó mutató jelentősen gyengült, a februári 54,4 pontról 45,6 pontra esett, de így is jóval magasabban állt az egy évvel korábbi 9,7 pontnál.

Az USA-ban is nőtt a fogyasztói bizalom.

A forrás: Pixabay.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK