Étrend-kiegészítőt és fogyókúrás terméket bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal szerint a Direkt Market Kft. megtévesztette a fogyasztókat a Csiga Elixír és a Biocaptol készítményének népszerűsítése során, így összesen 22,2 milliós bírságot szabott ki a cégre.
Napi.hu, 2013. november 11. hétfő, 14:45
Fotó: Napi.hu

A vállalkozás mind a reklámjaiban, mind a termék címkéjén azt állította a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére, valamint, hogy a termék reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak. A vizsgálat során benyújtott iratok (tanulmányok) azonban nem igazolták a kifogásolt reklámállításokat, így a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat - írja közleményében a GVH.

A Direkt Market Kft. ráadásul egy másik termékét népszerűsítő reklámjaiban elhangzottakat sem tudta igazolni; a Biocaptolról ugyanis azt állították, hogy az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül a termék alkalmazásával rövid idő alatt tartós súlycsökkenést lehet elérni, ezen kívül az elérhető testsúlycsökkenés várható mértékére és ütemére (pl. "24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként") vonatkozó állításokat is tettek.

A GVH szerint mind a két reklám során "tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot" folytatott a cég, így a Csiga Elixír termékkel kapcsolatban megfogalmazott állítások miatt 12 millió forint, a Biocaptol termékkel kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10,222 millió forint bírságot szabott ki.

HOZZÁSZÓLÁSOK