Megrohamozták a boltokat a magyarok - ezek a slágertermékek

Mintegy 20 százalékkal növelte árbevételét a magyar tulajdonú Euronics műszaki áruházlánc tavaly, ezzel bruttó 74 milliárd forintnyi forgalmat bonyolított. A bővülésben kiemelkedő szerep jutott a tévéknek, háztartási gépeknek és a játékkonzol-értékesítésnek: e termékkörben 180 százalékos volt a növekedés mértéke. A lánc idén újabb lépéseket tesz, a tavaly megindult látványos átalakításban.
K. Kiss Gergely, 2019. február 27. szerda, 11:19
Fotó: Napi.hu

A jelentős forgalomnövekedésben fontos szerepet játszott a 2018-ban átadott, mintegy 12 ezer négyzetméternyi pátyi raktárközpont, amely 2,5 milliárd forintnyi, zöldmezős beruházást jelentett. Ez lehetővé tette társaság számára az áruházak és az online rendelések gyorsabb, hatékonyabb kiszolgálását. Tapasztalatunk szerint ugyanis a vásárlások egyik legfontosabb eleme a logisztika - magyarázta az évértékelőn Hunyady László, a veszprémi Vöröskő Kft. tulajdonában lévő, az Euronics beszerzési társulás részeként működő vállalat marketing és értékesítési igazgatója.

Emellett a boltlánc körülbelül 2 milliárd forintos beruházással ingatlanfejlesztéseket hajtott végre: ennek keretében számos vidéki áruházat felújítottak, illetve kettő nagyobbat új, frekventáltabb helyszínre költöztettek, továbbá egy új üzletet nyitottak meg. Ezzel a társaság 65 boltot működtet országszerte és 1250 munkatársat foglalkoztat.

Az igazgató a forgalombővülés kapcsán - számok említése nélkül - kiemelte az állami Otthon Melege Program támogatásával felpörgetett háztartásigép-vásárlások jelentőségét, továbbá a tavalyi focivébé hatását: ezzel összefüggésben mintegy 30 százalékkal nőtt tavaly a nagy képernyős és prémium kategóriás televíziók értékesítése. Immár magától értetődik, hogy a black friday, majd a karácsonyi-időszak is kiemelkedő forgalmat generált. Látványos eredmény volt, hogy az üzletláncnál 180 százalékkal növekedett a gaming-konzolok eladása, idén pedig szeretnék elindítani a digitális szoftverek értékesítését, amelyekre a fiatalok körében egyre nagyobb az igény. Az Euronics tavaly új termékköröket is bevezetett egységeiben: így drónokat, okosórákat, valamint okosotthonokhoz kapcsolódó termékeket.

Hunyady elmondta: a társaság omnichannel-hálózatként működik - ami leegyszerűsítve a fizikális és az online kereskedelem hibrid-megoldását jelenti. Tavaly az online értékesítési csatorna duplázni tudott, ugyanakkor az eladási-volumen döntő többsége az offline csatornákból - vagyis az üzletekből - érkezik (konkrét számokat e téren sem említettek.). Az Euronics elsősorban Nyugat-Magyarországon rendelkezik nagyobb áruház-lefedettséggel, míg Budapesten és Kelet-Magyarországon nincs jelen számottevő arányban, ezen azonban változtatni kíván a cég és új egységek megnyitását tervezi az említett helyszíneken

Fókuszban a megújulás

Az Euronics tavaly egy hosszú távú stratégiát indított el: ennek keretében kicserélődött a korábbi menedzsment, továbbá új menedzsment-struktúrát hoztak létre. Ezzel együtt új bérezési és a motivációs rendszer alakítottak ki a dolgozók számára, valamint megújult marketing-kommunikáció is - ismertette az igazgató. A fejlesztések az idén sem állnak meg: az Euronicsnál új vásárlói folyamatot vezetnek be 2019-ben: ezzel növelni kívánják az interaktivitást és a gyorsabb vevőkiszolgálást, mind a fizetés, mind az áruátvétel tekintetében. Hunyady elmondta: idén nemcsak a márka arculata újul meg, hanem tavasztól a teljes bolthálózat átalakul - az üzletberendezés modernebb, letisztultabb lesz.

HOZZÁSZÓLÁSOK