Összesen ötödével nőtt a támogatói üzenetek száma 2017 azonos időszakával egybevetve az idei év első felében: a TV2-n 32,2 ezerről 44,1 ezerre, a Duna TV-n 4285-ről 5520-ra, míg az RTL Klubnál visszaesés volt kimutatható (19,9 ezer vs. 18,5 ezer) - derül ki az NMHH vizsgálatából. A vizsgált időszakban 1772-féle támogatói üzenet 77 637 alkalommal jelent meg.

A féléves összesítésben a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt, a naponta többször is jelentkező szegmenshez a TV2-nél 15,4 ezer, az RTL Klub esetében 1712 támogatói üzenet kapcsolódott. A három legtöbb szponzorüzenet a TV2 műsorában jelent meg, ezek a már említett Időjárás-jelentés, a Mokka (1995) című reggeli műsor és A Piramis (1972) című vetélkedők voltak.

Az RTL Klub időjárás-jelentése összességében a negyedik, A Konyhafőnök című műsora a nyolcadik legtöbbet támogatott műsor volt.

A Duna TV műsorpalettájáról a Család-barát magazin emelkedett ki, amelyhez 1428 támogatás fűződött. A leggyakrabban előforduló támogató cég a Fundamenta Lakáskassza Zrt. volt 2120 megjelenéssel, ezt követte a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. 2072 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1829 üzenettel.

A támogatás egy speciális formája, amikor rövid ismertetés mellett egy díj vagy nyeremény jelenik meg. Ezek száma összességében nagyot emelkedett 2017 azonos időszakához képest, ugyanis az első félévben 11 273 ilyen szpot jelent meg a vizsgált csatornákon, míg egy évvel korábban ez a szám 7349 volt.

A TV2-n az ilyen üzenetek az összes szponzori kommunikáció több mint felét - 50,5 százalékát - tették ki (5698 eset). A Duna TV-n ez az arány 18 százalék volt (1846 ilyen üzenet), az RTL Klubon 21, 7 százalék (2450 eset). Összehasonlításként: 2017 első félévében a nyereményjátékkal összekapcsolt szponzorációk száma a Duna Televízión 797, az RTL Klubon 2332, a TV2-n pedig 3209 volt. Idén az első félévben az M4 Sport 99, a Sport2 462, a SuperTV2 194, a Viasat3 pedig 524 díj- és nyereményüzenetet tett közzé.

Az NMHH 2018 első félévében összesen nyolc csatornán, a legtöbb nézőt elérő országos kereskedelmi televíziók, az RTL Klub és a TV2, valamint a közszolgálati Duna TV műsoraiban vizsgálta a támogatói üzeneteket, egy-egy hónapig pedig helyet kapott a mintában az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a TV4 és a Viasat3 csatorna is.

Képünk forrása: Napi.hu/Szabó Zsuzsanna