Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A múlt évhez képest - és a járvány ellenére - nagyon keresettek voltak az idén az otthoni szórakozásra használt eszközök az Extreme Digitalnál. Sok esetben elmaradt nyaralás árát a magyar vásárlók közül is sokan költötték az otthoni szórakozást, illetve távmunkát, digitális oktatást szolgáló termékekre - közölte a társaság.

2019-hez képest a legnagyobb mértékű éves növekedést a hálózati eszközök generálták: wifirouterekből, jelerősítőkből és hasonló eszközökből 71 százalékkal több darab fogyott 2020-ban az előző évhez képest az Extreme Digitalnál.

2020 második legnépszerűbb slágerterméke a táblagép volt, amelyekből 65 százalékkal fogyott több az előző évnél. A legnagyobb számban a Huawei és a Samsung androidos tabletjeit, illetve a 2019-es iPad 10.2-es típusokat vásárolták itthon.

Fej-, és fülhallgatóból több mint másfélszer annyi - 53 százalékkal több - kelt el, mint 2019-ben, melyek közül a Sony és a JBL fejhallgatói voltak a legkelendőbbek. A meglévő számítógép fejlesztését szolgáló alkatrészekből (például SSD-meghajtó) 41 százalékkal több fogyott az előző évhez képest. A kategória sztárjai 2020-ban a Samsung SSD-meghajtói, különböző gyártók gamer billentyűzetei voltak. Laptopból 37 százalékkal fogyott több 2020-ban az előző évhez képest. A notebookok közül a legnépszerűbb termék egy 13 colos Apple Macbook Air modell volt, de a Lenovo és az Alcor olcsóbb modelljei is kiemelkedően fogytak.

Bár a Black Friday-en az óriásképernyős tévék fogytak a legjobban, éves szinten a legnépszerűbb modellek zömmel 32 colos, full-HD felbontásúak voltak, bár a top 3-ba egy 43 colos LG okostévé is bekerült. 2020-ban összesen 37 százalékkal több tévékészülék talált gazdára, mint egy évvel korábban.

A videojátékos kiegészítők és játékkonzolok eladásai 32 százalékkal emelkedtek éves szinten. Ebben a kategóriában egy Spirit of Gamer és Kingston márkájú videojátékos headsetek, a Logitech gamer egerei kerültek az élre. Ezeken kívül rengeteg Playstation 4-, és Xbox One-kontrollert vettek idén a magyar vásárlók - nyilván azért, hogy otthon egymás ellen is tudjanak játszani a konzolokon.Jól fogytak 2020-ban a Bluetooth-hangfalak is, 26 százalékos növekedést értek el, valamint a hangfalak és hangprojektorok, utóbbiakból 13 százalékos forgalombővüléssel zárták az évet.

Várkony Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője közölte:

Magyar e-kereskedelmi sajátosság, hogy már évek óta nem ér véget december 24-ével a karácsonyi vásárlási szezon. Ennek az az oka, hogy sokan ajándékoznak pénzt vagy vásárlási utalványt, amelyekből a két ünnep között, vagy január elején rendelik meg a vágyott terméket: ezáltal az Extreme Digital esetében a tipikus januári forgalom is erős. Ez egyben készletezési, logisztikai kihívás is, hiszen még az ünnepek előtt gondoskodni kell a következő évi induló készletekről is a népszerű termékkategóriákból.