A BKK vári midibusztenderének legfrissebb hírei szerint elbukhat a célegyenesben a befutónak tűnő Orangeways, és az általa futtatni tervezett Rába-Volvo buszok helyett a BKV fog török midibuszokat üzemeltetni a Várnegyedben és néhány más budai útvonalon.

A török buszok villámgyors megvásárlásáról hétfőn dönthet a BKK igazgatósága. A 16 darab Karsan busz 870 millió forintért történő megvételéről tavaly ősszel ősszel írt alá úgynevezett feltételes szerződést a BKK, az I. kerület és a Karsan buszgyártó. A feltételességet az jelentette, hogy a magyar kormány hajlandó-e az üzlet mögé állni, és uniós forrást biztosítani rá vagy sem.

Ez a hajlandóság azonban a török miniszterelnök látogatásáig nem nagyon akart megnyilvánulni, sőt, úgy nézett ki, hogy az üzletet elviszi a Rába-Volvo, amelynek partnere az Orangeways, mint üzemeltető, megnyerte a BKK buszüzemeltetési tenderét. A török lobbit az utolsó percben az is megsegítette, hogy az Orangeways-nek gondjai akadtak a 30 milliós banki biztosíték leszámolásával, ami pedig szükséges a szerződés megkötéséhez. (Állítólag a Buda-Cashnél ragadt be a pénz.)

Ha a BKK igazgatósága hétfőn úgy dönt, hogy lemond az Orangeways-Rába/Volvo bizniszről, akkor jöhetnek a török buszok, amiket várhatóan a BKV fog üzemeltetni. Bár az üzemeltetés költsége nagyjából annyiba kerül, mint az Orangeways-szel, a török buszokra uniós támogatás lesz, így a főváros és a BKK 870 millió forintot spórolhat az ingyen kapott flottán. A Karsan buszait korábban megvizsgálták már egyébként a BKK szakemberei, és jónak találták - olvasható az Indexen.