Fekete péntek: így vertek át sokakat

Az internetes áruházak gyakran nem tartják be az előzetesen ígért szállítási időt, és különösen nehezükre esik ez az olyan forgalmas, kiemelt időszakban, mint a black friday - mondta Cseresnyés Péter kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár a Magyar Nemzetnek a novemberi fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalatiról.
Szepesi Anita, 2019. december 2. hétfő, 07:43
Fotó: Shutterstock

Az idei black friday idején végzett ellenőrzésnél leginkább a becsalogató hirdetések, az árképzés, a szállítás és a termékek rendelkezésre állása kapcsán találtak visszás helyzeteket az ellenőrök. Gyakori, hogy miközben a banner ingyenes házhoz szállítást kínál, a próbavásárlásnál derül ki, hogy csak 25 ezer forintos vásárlás fölött van rá lehetőség - mondta az államtitkár a napilapnak.

Ez az eljárás megtévesztő reklám minősül, a kereskedő fogyasztóvédelmi hatósági eljárásra számíthat.

Hatósági intézkedésre számíthat az is, aki úgy reklámozta az akciót, hogy az csak egyetlen napon elérhető, ám később újra meg újra, majdnem minden novemberi pénteken ugyanerre hivatkozva kínált akciós termékeket.

Gyakori trükk, hogy a cégek a kereskedelmi forgalomban megszokott átlagárat tüntetik fel kimagaslóan kedvezményes vételárként. Ezt úgy lehet kivédeni, ha a vevő használja az ár-összehasonlító oldalakat - figyelmeztet Cseresnyés a körültekintés fontosságát hangsúlyozva. Célszerű képernyőfotót készíteni, a termék kicsomagolását videóra venni és előzetesen ellenőrizni a webáruház elérhetősé­geit is.

HOZZÁSZÓLÁSOK