A feljelentő szerint ugyanis a buszok nem felelnek meg a jogszabályban meghatározott biztonsági és műszaki követelményeknek, így kimerítik a közúti veszélyeztetést, és a rendőrségnek meg kellene vizsgálnia, hogyan kaphatták meg egyáltalán az engedélyeket - számolt be a portál.

Egy magánszemély feljelentést tett a rendőrségen az Ikarus Egyedi (Ikarus EAG) által gyártott, a BKV használatában lévő Modulo 168d típusú csuklós buszok ügyében. A feljelentést a rendőrkapitányság "megküldte a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező BRFK Közlekedésrendészeti Főosztálya részére. A főosztályra a feljelentés megérkezett, vizsgálják annak tartalmát" - tudta meg a Zoom.hu a rendőrségtől. A hatóság egyelőre még nem döntött a nyomozás elrendeléséről.

A feljelentés ismeretlen tettes ellen szól, közúti veszélyeztetés miatt, hivatkozva a KRESZ azon szakaszára, amely kimondja, hogy "a közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, amelynek műszaki-, biztonsági-, és környezetvédelmi jellemzői megfelelnek a jogszabályban meghatározott feltételeknek".

A feljelentő - aki saját bevallása szerint nehézgépjármű üzemeltetéssel és vezetéssel foglalkozik - úgy véli, hogy a buszok konstrukcióhibásak, nem elég biztonságosak, ezért felmerül a gyanú, hogy vagy nem rendelkeznek a szükséges engedélyekkel, vagy ha igen, akkor azokat nem szabályosan kapták meg, és nem felelnek meg a jogszabályi követelményeknek.

A cégről, amely április óta 170 csuklós Modulóval tartozik a Volánnak és a BKV-nak, július 9-én jelentette be, hogy fizetésképtelen és csődvédelmet kért, valamint az ÁFI Felszámoló és Vagyonkezelő Zrt. két munkatársa veszi át a cég vezetését.

A társaság 3,86 milliárd forinttal tartozik az MKB Banknak ami még 2017-ben adott hitelt ahhoz, hogy az Egyedi csuklós buszt gyártson a Volánnak és a BKV-nak. A hitelszerződést kétszer meghosszabbították, a legutolsó határidő június 18-án járt le, és az Egyedi nem tud fizetni.