A Magyar Posta célja, hogy a könnyű levelek liberalizált piacán is megőrizze piacvezető pozícióját - közölte a társaság annak kapcsán, hogy szolgáltatási engedélyt kapott a dubaji hátterű City Mail Hungary.

Jelezték: a Magyar Posta sikerének hátterében az az új stratégia áll, amely 2013 óta meghatározza a vállalati vezetés fő irányvonalát, s egyik legfontosabb alappillére a folyamatos innováció. Ennek eredményeként a Magyar Posta csoport már 2014-ben is rendkívül nyereséges évet zárt, az elért 2,8 milliárd forintos konszolidált adózott eredmény mellett teljesült a 2014-2018 közötti időszakra vonatkozó stratégiai terv időarányos része mind az összesített pénzügyi tervek, mind pedig az egyes üzletágak vonatkozásában.

A vállalat a posta intézményéhez kapcsolódó hagyományos értékek megőrzése mellett folyamatosan megújul: az elmúlt években bővítette termékportfólióját, jelentős beruházásokkal korszerűsíti infrastruktúráját, a hatékonyság növelése érdekében pedig akvizíciókat hajtott végre. Számos termékkel vagy szolgáltatással elsőként a Posta indult el a magyar piacon: ilyen az összes sárga és fehér csekk befizetésére alkalmas csekkautomata-hálózat, az ügyintézést megkönnyítő funkciókkal ellátott mobil applikáció, a QR-kóddal ellátott - és így okostelefonnal készpénzkímélő módon kiegyenlíthető - csekkek, vagy a félszáz darabot számláló csomagautomaták országos hálózata.

A Magyar Posta ezen felül évente a piaci átlagot meghaladó forgalmat bonyolít le a belföldi futár-, expressz és csomagszolgáltatások terén, így az ún. CEP-, azaz a kiscsomag-piacon több mint 30 százalékos piaci részesedéssel piacvezetőnek számít.

A komplex szolgáltatáspaletta újrahangolásának, az e-kereskedelem kiemelt fejlesztésének és az egyedülálló logisztikai kapacitásnak köszönhetően a Magyar Posta állja a versenyt a piacon, és felkészülten néz szembe az új szereplőkkel.

Felgyorsult a Posta

A fejlesztések során fontos cél volt a postai ügyfélkiszolgálás felgyorsítása is, ezért a munkaerő-kapacitást valamennyi postán a mért ügyfélforgalomhoz, valamint a várható forgalomfelfutáshoz igazították. Ennek eredményeként a 7 percen belül kiszolgált ügyfelek aránya folyamatosan emelkedik, ez az arány csaknem 3 százalékot javult az előző évhez képest, a 7 percen belül kiszolgált ügyfelek aránya július végén több mint 80 százalék volt.

Az átlagos várakozási idő pedig ezzel párhuzamosan csökken. 2015. első félévében az átlagos várakozási idő 4 percre rövidült, ami csaknem 20 másodperces javulást jelent a 2014-es adatokhoz képest.

Érdemes a postán ügyeket intézni, ugyanis a pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez, valamint egy csomag vagy levél feladásához például átlagosan alig több mint 4 perc alatt hozzájuthatnak az ügyfelek, míg a csekkbefizetés elintézéséhez való hozzáférés átlagosan három és fél percre rövidült

(Cikkünk megjelenését a Magyar Posta támogatta.)