Félmilliárd forintot vittek haza a dolgozók a patinás magyar cégből

Összesen 515 millió forint járandóságot kaptak a felszámolás alatt álló Pápai Hús csoport azon dolgozói, akiknek munkaviszonya november 30-án szűnt meg. A rendes felmondások azzal álltak összefüggésben, hogy az értékesítési pályázaton nyertes, hongkongi magánbefektetők tulajdonában álló Tano Commerce Kft. kifizette az 1,134 milliárd forintos vételárat a pápai húsipari vagyonért, majd új tulajdonosként a dolgozók zömét és az eszközvagyont is átvette - írja az agrárszektor.hu.
Napi.hu, 2016. december 21. szerda, 09:56
Fotó: Napi.hu

A Pápai Hús Csoport dolgozói létszáma november végén 809 fő volt, és közülük 784 munkavállaló munkaviszonya szűnt meg csoportos létszámleépítés keretében rendes felmondással november 30-án - tájékoztatta az agrárszektor.hu-t a felszámolást végző Nemzeti Reorganizációs Nonprofit (NRN) Kft. A különbséget a tartós távollévők adják. Az ő munkaviszonyuk legkésőbb a felszámolási eljárás befejeződésekor szűnik meg, mivel az eddigi munkáltatók is jogutód nélkül megszűnnek. Az NRN szerint a felszámolási eljárás várhatóan 2017 első negyedévében zárul le.

A november 30-i munkaviszony-megszüntetések kapcsán összesen 515 millió forint járandóságot fizettek ki a Pápai Hús munkavállalóinak - közölte érdeklődésünkre a cégcsoport. A járandóságok kifizetéséhez hitelt vettek igénybe a bérgarancia alapból. Mint ismert, a rendes felmondások azzal állnak összefüggésben, hogy a hongkongi magánbefektetők tulajdonában álló Tano Commerce Kft. a közelmúltban kifizette a nettó 1,134 milliárd forintos vételárat a felszámolás alatt álló pápai húsipari eszközvagyonért, így új tulajdonosként lépett elő. A cég - amely a Pápai Hús márkanevet is megvásárolta, illetve felvette - új szerződést kínált a pápai munkavállalóknak, akik zöme el is fogadta a kontraktusokat, vagyis az új tulajdonosnál dolgozik tovább.

A korábbi nyilatkozatok szerint a hongkongi befektetők szeretnék újjáéleszteni a Pápai Hús márkát és további befektetéseket terveznek a húsfeldolgozó cég termelésének felfuttatására. A rövid távú célok között szerepel a termékek bevezetése a kínai, a távol-keleti és az amerikai piacra is.

HOZZÁSZÓLÁSOK