Felszámolják a magyar buszgyártót - 15 milliárdot követelnek tőle

Miután a hitelezők nem fogadták el a csőegyezségi javaslatot, a bíróság elrendelte a buszgyártó Ikarus Egyedi Kft. felszámolási eljárását. A cég arról híresült el, hogy nem tudta határidőre leszállítani a BKV-nak és a Volánbusznak a megrendelt 180 csuklós buszt - írta a HVG.
Domokos Erika, 2018. október 25. csütörtök, 12:37
Fotó: Index

A Ikarus Egyedi Kft. (korábban MABI-Bus) sorsa szeptemberben megpecsételődött, amikor legnagyobb hitelezője - mintegy négymilliárd forinttal, a Mészáros Lőrinchez köthető - MKB Bank sem fogadta el a cég reorganizációs tervét. A buszgyártót a kormány júliusban stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek nyilvánította, így az októberben indult felszámolását az állami felszámoló, a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. vezényli le.

A csődegyezségi javaslat szerint hét év alatt rendezte volna tartozásait a buszgyártó, de a vele szembeni 15 milliárdos követelésnek csak a kisebbik részét ismerte el jogosnak - a kényszerhitelezők bíróságon kereshetik az igazukat - jegyezte meg cikkében a HVG. Az MKB Bank követelése mellett az Ikarus Egyedi főtulajdonosának, Mészáros Csabának (aki csak névrokona a felcsúti Mészáros Lőrincnek) többi érdekeltsége juthatott volna pénzéhez. A csődbe navigált buszgyártó legértékesebb termelőeszközei az elmúlt években sorra az Evopro Holdingot is birtokló Mészáros Csaba más érdekeltségeihez vándoroltak - írta a hetilap.

A társaság szeptemberi közleménye szerint a termelés újraindulásának elmaradása egyben azt is jelenti, hogy a már átadott, üzembe helyezett járművek, az elektromos, szóló és csuklós Modulo buszok szervizháttér nélkül maradhatnak, valamint az onkológiai szűrőbuszok sem készülnek el. A 24.hu korábbi cikke szerint a rendelt tíz mammográfiás szűrőbuszból eddig egy készült el.

A kép forrása: Totalcar.hu.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

totyika, 2018.10.25 20:08

Hol vannak azok a "setét kommunista" idők, amikor az Ikarus az évi 13.000 db busz gyártásával a világ egyik legnagyobb autóbusz gyártója volt? Sőt, még néhány százat az Egybesült Államokba is szállított. Persze akkor az Ikaruszokat nem Széles György Nakimagaszaki cége gyártotta.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2018.10.25 13:21

Hát, ez hogy lehet, mi olyan faxák vagyunk mindenben .:DD
Már egy Ikarust sem tudunk legyártani rendesen...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html