Fogyasztóvédők bírálják a Magyar Telekom jótállási feltételeit

Több olyan fogyasztói megkeresés érkezett a fogyasztóvédelmi egyesülethez az elmúlt időszakban, amely szerint a vásárlók jótállási igényeik érvényesítése során akadályokba ütköztek a legnagyobb mobilszolgáltatónál, ezért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szakemberei tüzetesen szemügyre vették a szolgáltató által támasztott feltételeket - áll az egyesület közleményében.
MTI, 2013. november 13. szerda, 18:55

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) problémás részeket talált a Magyar Telekom jótállási feltételeiben, ezért írásos megkeresést küldött a telekommunikációs szolgáltatónak - közölte az OFE az MTI-vel szerdán.

Az egyesület megkeresésének eredménytelensége esetén közérdekű kereset indítását helyezte kilátásba.

A Magyar Telekom még nem kapta meg az OFE megkeresését, ezért nem tudja véleményezni azt - közölte a cég kommunikációs igazgatósága az MTI kérdésére.

Az OFE közleménye szerint több olyan fogyasztói megkeresés érkezett a fogyasztóvédelmi egyesülethez az elmúlt időszakban, amely szerint a vásárlók jótállási igényeik érvényesítése során akadályokba ütköztek a legnagyobb mobilszolgáltatónál, ezért az OFE szakemberei tüzetesen szemügyre vették a szolgáltató által támasztott feltételeket.

Ezekben egyebek mellett az szerepel, hogy az alkatrészek cseréje esetén a jótállási idő azok vonatkozásában nem kezdődik újra, ami a hatályos Ptk. szerint jogszabályellenes - hívja fel a figyelmet az OFE. Az egyesület problémásnak találja a szakszerviz általi beszerelési kötelezettséget, valamint azt is, hogy mechanikai sérülések esetén a teljes jótállást elveszti a fogyasztó. Hozzáteszik, hogy ezt a gyártóval való szerződéssel indokolta szolgáltató, azonban az OFE álláspontja szerint emiatt a fogyasztót nem érheti hátrány.

HOZZÁSZÓLÁSOK