Sokat emelkedett tavaly a Főtáv Zrt. kintlévősége, de elsősorban a nem lakossági ügyfeleknél: ott a növekedés a korábbi évekhez képest 10-30 százalék volt - tudtuk meg a társaságtól.
A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke
A lakossági fogyasztók tartozásainak emelkedése azonban csak néhány százalékot tett ki, az év közbeni díjcsökkentések és az ötszázalékos áfakulcsba sorolás nagyrészt ellensúlyozta a fizetési képesség romlását.
A milliárdos nagyságrendű, lejárt határidejű kintlévőségek legnagyobb része a közületi fogyasztókhoz kapcsolódik, 2007-hez képest e kör tartozása 35 százalékkal emelkedett, jelenleg 755 millió forint.
A lakossági díjfizetők lejárt határidejű tartozásait a Főtáv a DHK Zrt.-nek adja el: 2007-ben a 180 napos késedelembe esett fogyasztók teljes lejárt határidejű hátralékállományát értékesítette a vállalat, 2008-ban pedig ez 120 napra módosult.
A kintlévőségek a téli időszakban felhalmozódnak, majd a nyár folyamán csökkennek, így a legmagasabb értéket tavasszal, nyár elején mutatják.
A szezonális hullámzás jellemző minden évben.
A lakossági fogyasztóknak havonta küld a Főtáv felszólító levelet - összesen hármat, ha az ügyfél egyáltalán nem fizet -, majd 120 nap után értékesíti a követelést a DHK-nak.
A társaság az ügyfélszolgálatokon segítséget nyújt a fogyasztóknak az igénybe vehető támogatásokkal kapcsolatban, ösztönzőként pedig lehetővé teszi, hogy a tartozást részletekben egyenlítsék ki az ügyfelek.
Ennek időtartama legfeljebb 12 hónap, összege pedig minimum havonta legalább ötezer forint lehet.
Szintén a hátralékok kialakulásának megelőzésére, a téli magas összegű számlák okozta fizetési nehézségek enyhítésére alakította ki a Főtáv az egyenletes díjfizetés rendszerét.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.