Főleg a cégek nem fizetnek a távhőért

Sokat emelkedett tavaly a Főtáv Zrt. kintlévősége, de elsősorban a nem lakossági ügyfeleknél: ott a növekedés a korábbi évekhez képest 10-30 százalék volt - tudtuk meg a társaságtól.
NAPI, 2010. november 11. csütörtök, 08:27
Fotó:

A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke

A lakossági fogyasztók tartozásainak emelkedése azonban csak néhány százalékot tett ki, az év közbeni díjcsökkentések és az ötszázalékos áfakulcsba sorolás nagyrészt ellensúlyozta a fizetési képesség romlását.

A milliárdos nagyságrendű, lejárt határidejű kintlévőségek legnagyobb része a közületi fogyasztókhoz kapcsolódik, 2007-hez képest e kör tartozása 35 százalékkal emelkedett, jelenleg 755 millió forint.

A lakossági díjfizetők lejárt határidejű tartozásait a Főtáv a DHK Zrt.-nek adja el: 2007-ben a 180 napos késedelembe esett fogyasztók teljes lejárt határidejű hátralékállományát értékesítette a vállalat, 2008-ban pedig ez 120 napra módosult.

A kintlévőségek a téli időszakban felhalmozódnak, majd a nyár folyamán csökkennek, így a legmagasabb értéket tavasszal, nyár elején mutatják.

A szezonális hullámzás jellemző minden évben.

A lakossági fogyasztóknak havonta küld a Főtáv felszólító levelet - összesen hármat, ha az ügyfél egyáltalán nem fizet -, majd 120 nap után értékesíti a követelést a DHK-nak.

A társaság az ügyfélszolgálatokon segítséget nyújt a fogyasztóknak az igénybe vehető támogatásokkal kapcsolatban, ösztönzőként pedig lehetővé teszi, hogy a tartozást részletekben egyenlítsék ki az ügyfelek.

Ennek időtartama legfeljebb 12 hónap, összege pedig minimum havonta legalább ötezer forint lehet.

Szintén a hátralékok kialakulásának megelőzésére, a téli magas összegű számlák okozta fizetési nehézségek enyhítésére alakította ki a Főtáv az egyenletes díjfizetés rendszerét.

HOZZÁSZÓLÁSOK