A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke A lakossági fogyasztók tartozásainak emelkedése azonban csak néhány százalékot tett ki, az év közbeni díjcsökkentések és az ötszázalékos áfakulcsba sorolás nagyrészt ellensúlyozta a fizetési képesség romlását. A milliárdos nagyságrendű, lejárt határidejű kintlévőségek legnagyobb része a közületi fogyasztókhoz kapcsolódik, 2007-hez képest e kör tartozása 35 százalékkal emelkedett, jelenleg 755 millió forint. A lakossági díjfizetők lejárt határidejű tartozásait a Főtáv a DHK Zrt.-nek adja el: 2007-ben a 180 napos késedelembe esett fogyasztók teljes lejárt határidejű hátralékállományát értékesítette a vállalat, 2008-ban pedig ez 120 napra módosult. A kintlévőségek a téli időszakban felhalmozódnak, majd a nyár folyamán csökkennek, így a legmagasabb értéket tavasszal, nyár elején mutatják. A szezonális hullámzás jellemző minden évben. A lakossági fogyasztóknak havonta küld a Főtáv felszólító levelet - összesen hármat, ha az ügyfél egyáltalán nem fizet -, majd 120 nap után értékesíti a követelést a DHK-nak. A társaság az ügyfélszolgálatokon segítséget nyújt a fogyasztóknak az igénybe vehető támogatásokkal kapcsolatban, ösztönzőként pedig lehetővé teszi, hogy a tartozást részletekben egyenlítsék ki az ügyfelek. Ennek időtartama legfeljebb 12 hónap, összege pedig minimum havonta legalább ötezer forint lehet. Szintén a hátralékok kialakulásának megelőzésére, a téli magas összegű számlák okozta fizetési nehézségek enyhítésére alakította ki a Főtáv az egyenletes díjfizetés rendszerét.