A közbeszerzési felhívást az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A Szabadbattyán-Tapolca-Keszthely/Ukk szűk keresztmetszet kiváltás, villamosítás és központi forgalomirányítás előkészítése a Balaton körül nevű projekt második ütemének a tervezésére írt ki közbeszerzést a NIF. A teljes tervezési terület (Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és Ukk-Tapolca) szakasz hossza mintegy 105 kilométer. A fontosabb feladatok a következők:

  • mintegy 25 megálló, illetve állomás akadálymentesítése, a magas peronok és a biztosító berendezések tervezése,
  • 11 vasútállomási felvételi épülete tervezése és 9 utasbeálló tervezése,
  • legalább 14 férőhelyes parkoló megtervezése legalább 4 helyszínen.

A tervezési idő 15 hónap. A projektet az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozza.
Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben vasúti tervezési feladatok és/vagy vasúti tervezési feladatokhoz kapcsolódó tenderdokumentáció összeállítása és/vagy vasúti tervezési feladatokhoz kapcsolódó engedélyek megszerzéséhez szükséges dokumentációk összeállításából legalább nettó 800 millió forint árbevétele származott.

Az ajánlattételi határidő március 25. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség is.

A Napi.hu tavaly szeptemberben írt arról, hogy menetrend szerint halad az észak-balatoni vasúti villamosítási projekt, amelynek keretében a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeres szakasz kap felsővezetéket. (Ez a projekt első üteme.) A munkálatok 2019 végén kezdődtek, és várhatóan 2021 nyarán érnek véget. A beruházás során átépítik Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomást. A kivitelezést az ÉB 2018 konzorcium végzi, amelynek tagjai a budapesti Vasútvill Kft. és a felcsúti R-Kord Kft. A vállalási ár 23 milliárd forint. Ha idén nyáron átadják a Balatonfüredig korszerűsített vonalat, a jelenlegi székesfehérvári mozdonycsere Füreden történik majd meg.