Ford Opció néven új finanszírozási modellt mutatott be a Ford Credit. Ez lényegében egy zárt végű pénzügyi lízing, amely alacsony kezdőrészlettel és rövid futamidővel választható. Az önrész mértéke 20 és 30 százalék között változhat, míg a futamidő 37 vagy 49 hónap lehet, amelynek végén egy kiemelt lízingdíjat kell befizetni.

Utóbbi összeget, sőt akár a következő autó kezdőrészletét is állhatja ugyanakkor az az opciós vételár, amelyben a vevő és a Ford-márkakereskedő a hitel megkötése előtt megállapodott. Ehhez csak az szükséges, hogy az autó futásteljesítménye ne haladja meg az évi 20 ezer kilométert és - szintén előre lefektetett szempontok szerint - megfelelő állapotban maradjon.

Ha ez nem sikerül, akkor sem borul a szerződés, csupán újra kell tárgyalni a feltételeket.

Ez a lehetőség akkor is él, ha például a vállaltnál kevesebbet mentek az autóval. Ha az ügyfél úgy látja, hogy az autója többet ér, mint az opciós ár, akkor szintén újratárgyalhatja a feltételeket a márkakereskedővel

- mondta Gyureskó Tamás, a Ford Credit operatív vezetője.

A szerződés lejártakor a vásárlónak két lehetősége van: újra cseréli vagy megtartja autóját.

Mivel az autó vételára optimális esetben nemcsak az utolsó lízingdíjat, hanem a következő autó kezdőrészletét - vagy annak nagy részét - állhatja, lényegében komolyabb anyagi ráfordítás nélkül lehet átülni egy új autóba. Ha valaki nem szeretne élni az opciós vételárral, akkor rendezheti az utolsó részletet és az autó az övé.

Ford

Ez a konstrukció Nyugat-Európában nagy múltra tekint vissza és igen népszerű. A Ford Opció 1992-ben debütált az Egyesült Királyságban, és a sikereket látva más pénzügyi szolgáltatók is hamarosan hasonló, úgynevezett Personal Contract Purchases (PCP) termékeket indítottak el. 2018-ban a becslések szerint az Egyesült Királyságban az újonnan forgalomba helyezett autók 83 már százalékát PCP-konstrukcióban finanszírozták.

A Ford azért döntött úgy, hogy itthon is bevezeti ezt a konstrukciót, mert az élénkülő magánvásárlások fő mozgatórugóját a hasonló finanszírozási modellek jelentik. Míg 2016-ban a kihelyezett finanszírozási összegek 24 százalékát, addig 2018-ban már 31 százalékát folyósították magánszemélyeknek.

A konstrukció lényege a kiszámíthatóság. Az autó első három-négy évében ritkán kell váratlan kiadásokkal számolni, a garancia pedig 5 évre szól. Ennyi idő alatt még a gumicserével sem kell foglalkozni. A Ford Opció választásával a havi törlesztővel, a kötelező casco-biztosítás díjával, illetve természetesen a kötelező szervizköltségekkel kell számolni, vagyis ez nagyon kiszámíthatóvá teszi a kiadásokat.

Íme, két példa

Egy 6,2 millió forintba kerülő ötajtós, 125 lóerős Ford Focust 20 százalék önerővel, 1,24 millióért el lehet hozni. Ha valaki a 49 hónapos futamidőt választja, akkor 6,58 százalékos teljes hiteldíjmutató (thm) mellett havi 83 ezer forintot kell fizetni, míg a végére 1,86 millió forint marad.

Gyureskó Tamás nem szeretett volna becslésekbe bocsátkozni, hogy mennyi lehet egy ilyen autó opciós visszavásárlási ára, hiszen az minden márkakereskedésénél más. Azonban nem tévedünk sokat, ha maximum évi 20 ezer kilométeres futás esetében feltételezzük, hogy az autó 4 éves korára új árának felét, legfeljebb kicsivel többet ér. Így valóban nincs más dolga az ügyfélnek, mint leadni a régi autóját, a kapott pénzből kifizetni az utolsó részletet és befizetni az új autó kezdőjét.

Hasonló arányok jönnek ki egy mintegy 8,4 milliós, 150 lóerős Ford Kuga SUV esetében is, ahol 1,67 millió befizetésével havi 116,6 ezer forintért lehet használni a kocsit. Itt a thm 7,71 százalék, míg az utolsó részlet 2,5 millió forint.

További részleteket a Ford finanszírozás aloldalán talál.

A cikk megjelenését a Ford Credit támogatta.