A társaság tájékoztatása szerint ebben az időszakban elvégzik a szükséges felsővezetéki oszlopok állítását és a vezetékszerelést, szeptember 23-tól pedig folytatják Angyalföld és Esztergom állomás vágányhálózatának átépítését.

November végéig ezen a két állomáson régi kitérőket bontanak el és újakat építenek be, valamint vágányátépítési és pályaépítési munkálatok is zajlanak majd, illetve a Vasúttörténeti Parknál elkezdődik a vágánykorrekció építése.

A villamosítási feladatokon belül mintegy 800 új oszlopot állítanak fel, az ehhez kapcsolódó vezeték- és tartozékszerkezetek szerelési munkálatok is megkezdődnek. A beruházás célja, hogy 2017 végéig a vasútvonal alkalmas legyen a villamos vontatásra.

A villamosítás, az ütemes menetrend és a korszerű Flirt motorvonatok forgalomba állításával várhatóan további 10 perccel csökkenhet a szakaszon a menetidő.

A kivitelezést a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium (MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt.; TRSZ Kft.) végzi nettó 33,7 milliárd forintért. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, magyar és uniós források felhasználásával valósul meg.