Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A világ második legnagyobb fapados légitársaságának számító brit cég egész oldalas sajtóhirdetést tett közzé, amelyben azt állítja: a részben magyar tulajdonban álló WizzAirről, hogy az a közelmúltban több mint kétszáz járatot törölt. A Népszabadság ötödik oldalán megjelent narancssárga - ez az easyJet színe - hirdetésben a brit cég azt állítja, hogy miközben ő magyarországi működése alatt egyetlen járatot sem törölt, a WizzAir a múlt év november 22. és idén március 26. között több mint kétszázat törölt. A hirdetés szövege szerint az easyJet úgy véli, az üzleti célú járattörlések rossz fényt vetnek a fapados kategóriára. A cég egyébként egy internet-cím közlésével arra kéri azokat, akik járatát a WizzAir törölte, hogy forduljanak az easyJethez. (E témában egyébként korábban több sajtóhír is napvilágot látott, a Népszabadság például nyár közepén a Budapest-Prága járat törléséről számolt be, s emlékeztetett arra, hogy korábban a Budapest-Katowice viszonylat is hasonló sorsra jutott.) Érdekes, szokatlan - kommentálta a hirdetést az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) főtitkára. Fazekas Ildikó a NAPI Online kérdésére elmondta, hogy a reklámtörvény, a reklámetikai kódex, az EU-direktíva és ezzel összhangban a magyarországi szabályozás is lehetőséget ad a direkt összehasonlításra. Hozzátette: ez a reklámozási forma kiemeli az egyes szolgáltatások, termékek hátrányait és előnyeit, ezzel serkenti a versenyt, ami jó a fogyasztóknak. A közvetlen összehasonlítás mégsem gyakori, mert vannak bizonyos korlátai: az ilyen reklámban megfogalmazott állításnak objektívnek, igazolhatónak kell lennie, az összehasonlított tulajdonság fontos kritériuma az ellenőrizhetőség. Ha tehát az easyJet járattörlésekre vonatkozó állítása igaz - amit az ÖRT nem tud megállapítani -, akkor a reklám elfogadható - vélekedett Fazekas Ildikó. A főtitkár hozzátette: ez a reklámozási forma még szokatlan Magyarországon, emlékezete szerint korábban egy mosogatószer-gyártó népszerűsítette azzal termékét, hogy azzal több edény tisztítható meg, mint a konkurens áruval. A Magyar Hírlap tegnapi cikke szerint a magyar fapados százmillió forint feletti összeggel tartozik a Budapest Airport Rt.-nek (BA), s fizetési könnyítéseket kért. Bár az érintett cégek a kérdés részleteiről nem nyilatkoztak a lapnak. Szakemberek arra hívták fel a figyelmet, hogy a WizzAir júniusban bejelentett tőkeemelése eddig nem történt meg, a húszmillió eurós tőkeinjekciót kilátásba helyező Indigo Partners befektetési alap csupán hárommilliós - részvényre váltható - hitelt adott augusztusban a cégnek. A Malév a kilencvenes évek végén csaknem hárommilliárd forintos adósságállományt halmozott fel a BA-val szemben. A Magyar Hírlap emlékeztet rá, hogy korábban a Malévnál és a BA elődjénél, az LRI-nél meglehetősen engedékenyen kezelték a reptéri szolgáltatásokért járó díjak elmaradását, mondván állami cégek tartoznak egymásnak, s elég, ha majd valamikor kiegyenlítik a számlát.