Hullanak a hazai fuvarozó cégek

2018-ban 902-vel kevesebb közúti árufuvarozással foglakozó cég működik Magyarországon, mint 2016-ban – derül ki az Opten adataiból.
Domokos Erika, 2018. augusztus 2. csütörtök, 10:48

A vizsgált időszak első évében (2016) 11 054 ilyen profilú vállalkozás összesen több mint 1467 milliárd forint árbevételt ért el. 2017-ben már csak 10 608 vállalkozás maradt talpon, melyek összárbevétele drasztikusan lecsökkent 1369 milliárd forintra. Az idén sem állt meg a cégek számának zsugorodása, jelenleg 10 152 közúti árufuvarozó vállalkozás kamionjai járjak a hazai és külföldi utakat - írja közleményében az Opten Hantos Zoltán projektmenedzserére hivatkozva.

A piac tisztulását jelzi ugyanakkor, hogy a felszámolási és végrehajtási eljárások száma évről-évre csökken, hasonlóan a kényszertörlések számához. A szektor cégfluktuációs indexe (CFI), amely az adott időszak alatt törölt és alapított cégek számát viszonyítja az időszak elején rendben működőkéhez, az országos átlagnál, amely 11-12 százalék, némileg magasabb, bár csökkenő tendenciát mutat - jegyzik meg a közleményben. (Könnyen kidőlnek a magyar vállalkozások - ezt a cikket olvasta?)

A közúti árufuvarozás felemás teljesítményét, az elmúlt években, a nyugat-európai uniós tagállamok új, piacvédő szabályozásai befolyásoltak, amely az olcsóbb munkabérekre alapozott versenystratégia kifulladását eredményezték.

A szektor jövőjét alapvetően határozza meg a 2017 májusában beterjesztett Európai mobilitási csomag, amelynek több rendelkezésével nem értettek egyet a fuvarozók és érdekképviseleteik. Elsősorban a kiküldetéssel kapcsolatos rendelkezések, a kabinban töltött pihenőidő kérdése és a megnövekedett adminisztráció kapcsán merültek fel érdekellentétek. Az Európa Parlament július 4-i ülésén nem szavazta meg a közlekedési és idegenforgalmi szakbizottság (TRAN) kompromisszumos módosító javaslatát, amely tekintettel lett volna a közép-európai államok fuvarozással foglakozó cégeire, és azt visszautalta a szakbizottság elé. Amennyiben nem alakul ki elfogadható kompromisszumos megoldás, a piaci szereplők romló versenykörülményekkel és a szolgáltatások drágulásával számolnak - zárja elemzését a céginformációs szolgáltató.

A kép forrása: Shutterstock.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

atombandi, 2018.08.03 13:23

@Suzywong:
ezt hivjak munkavallalasnak. az ember jelentkezik egy munkara, ajanlanak neki egy fizetest, o meg vagy elfogadja, vagy nem. esetleg megnevezi a berigenyet, amit pedig a munkaltato vagy elfogad, vagy elutasit. ezt had dontsek el az erdekeltek, szerintem jol mukodik. vege annak a korszaknak, amikor barmit le lehetett nyomni a munkavallalok torkan. mostmar nem szegyen az, ha valaki akar honapokig nem dolgozik, mert nem talal olyan helyet, ami az elvarasainak megfelel. es itt nemcsak arrol van szo, hogy budos a munka.

van aki budos munkat is megcsinalja, csak eppen megkeri az arat is. van aki 2000 euroert sem hajlando utcat soporni, megha ez tobb is lenne az aktualis fizetesenel, es vannak akik igen. ahol emberhiany van, az elsosorban penzkerdes, mindig van egy olyan osszeg, amivel akar a vilag vegerol is odahozhato a munkavallalo. az mas kerdes, hogy a ceg mukodese fenntarthato-e ilyen fizetesek mellett, van-e annyira eros szereplo, hogy a beveteleit ezt fedezze. ha nincs, akkor cegbezaras, nincs szukseg szar hatekonysagu cegekre...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tlg01, 2018.08.02 12:11

@Suzywong:
én meg közel nyugati nyugdíjat akarok
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Suzywong, 2018.08.02 11:46

már nem könnyű sofőrt találni, aki meg hajlandó eljönni, az közel nyugati bért akar.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html