A sikló megépítéséről a fővárossal még 2004-ben megállapodó Gellérthegyi Sikló Kft.m amelyben 25 százalékkal kisebbségi tulajdonos a Budapesti Közlekedési Központ Zrt., míg 75 százalék a Sikló-Beruházó Kft.-é. Az Opten adatai szerint az utóbbi cégben tűnt fel május végén - a Bató Csaba érdekeltségébe tartozó S-2018 Eszközkezelő, valamint a kétszeres olimpiai bajnok kajakozó Horváth Gábor-féle High Latitude Kft. mellett - új, egyelőre kisebbségi tulajdonosként a Gellért Hill Experience Kft., Kreinbacher József egyszemélyes cége - írta a portál.

Kreinbacher ismert üzletember, vagyonát az idén 8 milliárd forintra becsülte a leggazdagabb magyarokat listázó kiadvány. Cégbirodalmának zászlóshajója a Metal Hungária Holding Zrt., amely alapvetően ipari, kereskedelmi, logisztikai célú épületek építésével foglalkozik. A vállalkozónak van mezőgazdasági, turisztikai és ingatlanos érdekeltsége is, a Somlón pedig borászata és pezsgőpincészete.

Az ígéretekkel ellentétben azonban évek óta nincs előrelépés a gellérthegyi sikló ügyében. A költségekre pontos becslés nem ismert, bár a korábban felhozott 4-5 milliárd forint ma már karcsúnak tűnik a beruházás egészére.

A Rác Fürdő mellett ugyanis kialakítanának egy kávézóval, padokkal, mellékhelyiséggel ellátott "fogadóteret", onnan vezetne egy folyosó a Hegyalja út alatt a sikló indulóállomásához, amely a Gellért-hegy gyomrában lenne. Onnan mintegy 100 métert menne a felfelé kötött pályán a siklókabin, ami az Orom utcánál jönne ki a felszínre, így jutna el a Citadella mellett lévő parkolóhoz. Az összesen 300 méteres utazás néhány percet venne igénybe.