Gigahitelt vesz fel a MÁV - nem tolonganak a bankok

A MÁV likviditásának megőrzése érdekében 25 milliárd forint forgóeszközhitelt vesz fel az MFB-től és az OTP-től, a hitelfelvétel költsége 5,3 milliárd forint.
NAPI, 2013. január 31. csütörtök, 06:06
Fotó: Napi.hu

A MÁV Magyar Államvasutak Zrt. eredményt hirdetett a még tavaly júniusban kiírt közbeszerzési eljárásán, amelyen összesen 36,314 milliárd forint középlejáratú forgóeszközpótló hitel biztosítására várt ajánlatokat. A hitelfelvétel a magyar állam készfizető kezességével valósul meg, célja a vasúttársaság működéséhez szükséges források biztosítása, a likviditási biztonság megőrzése. A hitelt 6 részben folyósítanák a pénzintézetek. A közbeszerzés két részben eredménytelenül zárult, négy részben, összesen 25 milliárd forint hitel biztosítására két bankot választottak ki, a négy és öt évre felvett hitelek teljes költsége, kamattal együtt 5,326 milliárd forint - derül ki a vasúttársaság közbeszerzési tájékoztatójából.

A hat részből háromban, egyedüli ajánlattevőként az MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt.-t hirdették ki nyertesnek. Az állami pénzintézet egy 6,2 milliárdos, egy 6,8 milliárdos és egy 7 milliárdos, változó kamatozású hitelt nyújt 48, illetve 60 hónap futamidőre. E három hitel felvételének költsége a kamatokkal együtt nettó 4,4 milliárd forint. A 2. és 3. részben - egy 5,6 milliárdos és egy 5,7 milliárdos hitelre - nem választottak ki bankot, mivel az előbbi esetében csak érvénytelen ajánlatokat tettek, az utóbbinál pedig egy túl magas árajánlat érkezett a MÁV-hoz.

Az első részteljesítésben 5 milliárd forint forgóeszközhitel nyújtására vártak ajánlatot, ezt két ajánlattevő közül az OTP Bank Nyrt. nyerte meg, négy éves futamidőre a hitelfelvétel teljes költsége 933 millió forint. A másik pályázó az MFB volt. A közbeszerzés eljárás eredményéről december 21-én döntött a MÁV.

A MÁV forgóeszközhitel felvételére kiírt beszerzése
Hitel összege (Md Ft)HiteladatokNyertesKöltség, kamat (Md Ft)
548 hónap, fix kamatozás, kamatfizetési periódus 3 hónapOTP Bank Nyrt.0,933
5,61460 hónap, fix kamatozás, kamatfizetési periódus 3 hónap-
5,760 hónap, változó kamatozás, kamatbázis 3 havi Bubor, kamatfizetési periódus 3 hónap-
6,248 hónap, változó kamatozás, kamatbázis 3 havi Bubor, kamatfizetési periódus 3 hónapMFB Zrt.1,28
6,848 hónap, változó kamatozás, kamatbázis 3 havi Bubor, kamatfizetési periódus 3 hónapMFB Zrt.1,391
760 hónap, változó kamatozás, kamatbázis 3 havi Bubor, kamatfizetési periódus 3 hónapMFB Zrt.1,722
Forrás: TED

 

 

 

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Blama, 2013.01.31 13:35

@vghs: Amely azóta sem termel nyereséget.

A MÁV évtizedek óta veszteséges.

Megvan annak a magyarázat, miért.

Veszteséget finanszírozni pedig a Kegyes Jóság nem akart a költségvetés terhére, mert az rosszat tesz a 3 %-os mutatónak!

Helyette a körön kivüli MFB-vel és a nagyon, de nagyon jól megfizetett OTP-vel történik a pénzbevitel.

Nem vállalták ugyan állami garancia nélkül, de az még mindig olcsóbb, mint a költségvetés milliárdjait adni a MÁV-nak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

vghs, 2013.01.31 13:14

Nem tolonganak?
Nem csodálom.
A szocik eladták a nyereséget hozó CARGO-t.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

suti4000, 2013.01.31 10:04

@laci_52:
Ez egy kis IMF csak most mivel állami a cég a visszafizetési kötelezettség fent fog állni, amíg le nem jár. Én csak arra lennék kíváncsi,hogy a számtalanszor megmódosított költségvetés vajon számolt e ezzel a "kicsi" kiadással. Vagy majd én fizessek egy újabb adót, hogy meglegyen a gari a visszafizetésre. Akkor végül is Mi vállaljuk a kockázatot. Ez korántsem biztos hogy így éesz, de kb. igy fest ha megjutalmazzuk a veszteséget termelő állami ágazatok vezetőit és hitelfelvételt is intézünk nekik. Hogy melyik zsebből lesz visszafizetve, nekem mindegy csak az enyémet hagyják már egy kicsit békén, mert sok a jóból.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarTosPista, 2013.01.31 09:38

A sok prémcsi meg autó mellé, most odavágták a devizahitelesek lakásait a máv ingatlankezelő kájeftéhez.
Állítólag az 33 milliárdos biznyic.
Hofi erre szoktavót mondani, hogy a kettő között van-e valami összefüggés. Nincs!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2013.01.31 09:16

@coni: BKV, MAV, Malev. A harom nagybol egy kiesett, ezt surgosen kell potolni valahogy, kulonben nem kapja meg minden sogor a jussat.

Meg az elmebeteg mszp -s modszereket is eloszeretettel hasznaljak, sajatot nem tudnak kitalalni:

"Az EU-s milliárdok elosztásával elégedetlen a kormány, úgyhogy a Gyurcsány idején bevezetett rendszert visszaállítják a Medgyessy idején működőre."
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html