A GVH döntésében jogsértőnek minősítette a Bayer multivitaminját Spongya Bobos kulaccsal kínáló televíziós reklámot, a Nők Lapja Gyerek magazinban megjelent újsághirdetést, valamint a terméket varázstörülközővel ajánló televíziós hirdetést.

A szabályozás alapján ugyanis tilos egy reklámban a gyermekkorúak közvetlen felszólítása a reklámozott áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket.

A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette, hogy

  • a reklámot leadó csatornákat gyermekek is nézik;
  • a hirdetésekben használt "keresd" kifejezés közvetlenül szólítja meg őket;
  • a hirdetések dinamikus, a gyermekek érdeklődését felkeltő játékos képi világgal rendelkeztek;
  • a termékek összecsomagolása játékokkal is különösen vonzóvá teszi azokat a kiskorúak számára.
  • a vizsgálat a gyógyszercég három, gyermekek számára érdekes kiegészítővel (kulaccsal, varázstörölközővel és világító jojóval) összecsomagolt, multivitamint népszerűsítő reklámkampányára terjedt ki. A GVH azonban megszüntette a vizsgálatot a reklámokban használt, egyéb eszközök jelentős részénél a jogsértő közvetlen felszólítás bizonyíthatóságának hiányában - figyelemmel többek között az egyes reklámok megjelenési jellemzőire, tartalmára, illetve szövegezésére.

A GVH döntésében - összességében mintegy 30 százalékos - bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás elismerte a jogsértést, továbbá szigorúbb ellenőrzés alá vonta reklámjait a versenyfelügyeleti eljárás hatására.