Gyereke van? Ez a hír érdekelni fogja

Gyermekeknek szánt reklámokról szóló tájékoztatót tett közzé a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az ismertető abban kíván segítséget nyújtani a vállalkozóknak, hogy a kereskedelmi kommunikációk tervezése és közzététele során mit érdemes szem előtt tartaniuk a jogsértés megelőzése érdekében.
Szepesi Anita, 2020. február 21. péntek, 13:19
Fotó: Napi.hu

A tájékoztatóban a GVH kizárólag egy meghatározott típusú jogsértő kereskedelmi gyakorlatra koncentrál figyelemmel arra, hogy a reklámokban gyakran céloznak gyermekkorúakra, valamint arra, hogy a hivatal több esetben szabott már ki bírságot e jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt.

A szabályozás alapján jogsértőnek minősül a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru vagy szolgáltatás megvételére vagy igénybevételére, illetve arra, hogy győzzék meg szüleiket vagy más felnőttet ezek megvásárlásáról számukra.

A hatóság azt javasolja, hogy a vállalkozások e tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megelőzése érdekében gondolják végig a szempontokat, amelyeket a GVH mérlegelt eddigi gyakorlatában egy-egy konkrét eset egyedi jellegzetességeit vizsgálva, valamint ismerjék meg a hatóság ajánlásait.

  • fokozottan átgondolandó olyan keresőszavak és tartalmak használata, amelyek kifejezetten a gyermekek érdeklődési körébe tartoznak,
  • csakúgy, mint a célzások alkalmazása a gyermekek által látogatott csatornákra.

A GVH javasolja annak megfontolását is, hogy feltétlenül szükséges-e a gyermekek bevonása a reklámtevékenységbe, illetve az online platformok esetén a használatra vonatkozó életkori korlátok miatt elengedhetetlen-e a gyermekek szerepeltetése.

HOZZÁSZÓLÁSOK