Egy hónap se kellett hozzá, de 680 buszjárat maradt ki Győrben

A szeptemberi iskolakezdet óta városszerte több száz buszjárat esett ki a győri tömegközlekedésből. Attól különösen kritikus a helyzet, hogy szinte kivétel nélkül a reggeli és délutáni csúcsidőben nem érkeztek, érkeznek a buszok az utasokért, mivel ilyenkor van szükség egyszerre a legtöbb buszra és buszvezetőre - írja a Kisalföld.hu.
K. Kiss Gergely, 2019. október 31. csütörtök, 12:26
Fotó: Napi.hu

Rengeteg utast érintő problémát jelent Győrben a buszjáratok kimaradása, késése. Bárány István, győri önkormányzati képviselő kért a közelmúltban adatokat arról, hogy hány buszjárat maradt ki a városban. A Volánbusz adatai szerint (ide olvasztották a tanév kezdetétől szeptember 24-ig 680 buszra vártak hiába. Ez az összes - 27 981 darab -  a 2,43 százaléka - figyelmeztet a portál.

Az ingyenesen igénybe vehető CITY busz "esett ki" a legtöbbször a menetrendből, 123 alkalommal. Ha a többi vonalcsoportot nézzük, akkor a 9-es, a 19-es és a 29-es buszok okoztak leginkább fejfájást az utasoknak. A három járat összesen 108 alkalommal maradt ki 24 nap alatt. A 22-es, a 22A, a 22B és 22Y járatok 94, a 14-es és 14B járatok 88, a 11-es és 11Y járatok 74 alkalommal "véreztek el". Győrben 13 vonalcsoporton közlekednek a buszok. A Volánbusz adatai szerint nincs olyan vonal, amelyiken ne történtek volna kimaradások, késések ősszel.

Kevés a buszvezető

A Volánbusz feladat-ellátási nehézségekkel indokolja a kis követési idővel közlekedő győri buszjáratok kiesését. Városszerte ismert tény, hogy égető a buszvezetők hiánya. Annak ellenére alig akad utánpótlás, hogy az éveken át reklámozta a buszok hátsó ablakán, hogy "ösztöndíjjal" támogatja a sofőrképzésben részt vevőket. Ezek a képzések most is nyitottak. A másik fajsúlyos gond, hogy a győri autóbuszpark 2010-ben fiatalodott utoljára.

Kilenc éve is csak három busszal, a járművek átlag­életkora 20 év. A buszokban nincs utastéri klíma, ami a nyári kánikulában versenyképtelenné teszi a szolgáltatást. Télen a buszok fűtésével akad gyakran baj. Versenyképesebb buszvezetői bérekkel és új autóbuszokkal könnyebben megoldható lenne a helyzet. Ehhez a szolgáltatást rendelő önkormányzatnak mélyebben kellene a zsebébe nyúlnia.

HOZZÁSZÓLÁSOK