A hétfői Közbeszerzési Értesítőben megjelent tájékoztató szerint a tenderre 4 ajánlat érkezett, amelyek közül a legolcsóbb nyert. Ajánlatot tett még az ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a  Via Futura Kft. is.

Az óránkénti 110 kilométeres tervezési sebességű, 2x2 sávos út részben a mai 76-os számú főúton halad, de az új nyomvonal megkerüli előbb Balatonszentgyörgyöt, majd Fenékpusztát is. A hossza 21 kilométer. A nyertes feladata a megvalósíthatósági tanulmány, a környezetvédelmi hatástanulmány és a Natura 2000 hatásbecslés elkészítse, továbbá feladata a komplett engedélyezési tervdokumentáció elkészítése és az építéshez szükséges engedélyek megszerzése is.

A Balatonszentgyörgyöt elkerülő szakaszon át kell vezetni az utat a kanizsai, majd a tapolcai vasút felett, majd ez utóbbi felett Fenékpuszta térségében is kell építeni egy felüljárót. A tervezőnek figyelembe kell vennie azt, hogy a Fenékpusztát elkerülő szakasznak csatlakoznia kell a - szintén 2x2 sávosra fejlesztendő - 76-os számú főúthoz.
A múlt pénteki Közbeszerzési Értesítőben jelent meg, hogy a 76-os számú főút Zalaegerszeg és Keszthely közötti 2x2 sávosra bővítésének tanulmánytervére - szintén a NIF által - kiírt tendert a zalaegerszegi Pannonway Építő Kft. nyerte, nettó 22 millió forinttal. Itt az UTIBER Közúti Beruházó Kft. és a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. volt a vesztes.

A két szóban forgó út megépültével tehát Zalaegerszeg is gyorsabban lesz elérhető a Balaton déli partjától.