Gyorsan, nagyon sokat költ el a NIF Zrt.

Közel nettó 220 milliárd forintnyi becsült összértékű vasúti és közúti beruházás kivitelezési közbeszerzési kiírásai jelennek meg a következő napokban - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A tendereket gyorsított ütemben bonyolítják le.
Napi.hu, 2015. október 26. hétfő, 10:49
Fotó: Napi.hu

Az eljárások eredményes lebonyolítása esetén 2016-ban folytatódik a dél-balatoni vasúti rekonstrukció, megindul az esztergomi vonal villamosítása, az M30, M35 és M85 gyorsforgalmi utak új szakaszainak építése, a 21-es főút négysávúsítása Heves és Nógrád megyében + közölte az NFM.

Az 52 kilométeren, Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között folytatódó felújítással 2018-ig a teljes Balaton-parti vasút XXI. századi, utas-barát vonallá válik. Balatonszemes után két kilométeren új második vágány, Fonyód és Bélatelep között egy szakaszon hullámtörő épül a vonatforgalom zavartalansága érdekében. Összesen mintegy 15 kilométeren zajárnyékoló fal, 32 kilométeren rugalmas sínágyazat telepítése csökkenti jelentősen a tóparti városok, falvak zajterhelését.

A tervek szerint a balatonmáriafürdői Őrház utcánál új megállóhely létesül. A Kelenföld-Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal, a fehérvári vasútállomás és a Lepsény-Szántód-Kőröshegy szakasz már megtörtént vagy folyamatban lévő korszerűsítésével a korábbiakhoz képest 45 perccel csökkenhet a menetidő Keszthelyig - részletezi a tervezett fejlesztéseket a szaktárca.

Az esztergomi vasútvonal villamosításához a szolgáltatási színvonalat emelő kiegészítő munkák kapcsolódnak. Esztergom állomás épülete és előtere megújul, kényelmes és gyors átszállási lehetőséget biztosítva mellé helyezik át a buszállomást. Dorogon autóbuszos átszállási pont épül ki. A várhatóan a 2017-es iskolakezdésre lezáruló munkálatok nem járnak a korábbiakhoz hasonló, jelentős vágányzárakkal. A beruházásnak köszönhetően a már felújított vasúti pályán korszerű elővárosi motorvonatok szállítják majd az utasokat.

A 20,5 kilométeres Kelenföld-Százhalombatta szakaszon 120 km/h sebességre és 225 kN tengelyterhelésre épül át a vasúti pálya, a felsővezeték-rendszer teljes egészében megújul. Az állomásokon 55 cm magas peronok, aluljárók, liftek, perontetők készülnek korszerű térvilágítással, P+R parkolókat és kerékpártárolókat is kialakítanak. A teljes egészében 2020-ig befejeződő fejlesztéshez Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból nyert el támogatást.

Két ütemben, mintegy 25,6 kilométeren, 2x2 forgalmi sávos autópályaként folytatódik az M35 Debrecen és Berettyóújfalu között. A projekthez kapcsolódik a debreceni repülőteret a sztrádába bekötő, mintegy 5,3 kilométeres, 2x1 forgalmi sávos 481. sz. főút megvalósítása is. Az M4 Berettyóújfalu-Nagykereki szakaszának párhuzamosan zajló kivitelezésével még ebben a ciklusban létrejön a gyorsforgalmi összeköttetés Debrecen és az országhatár között. A tranzitforgalom jelentős részét az újonnan megépülő szakaszok vezetik el nyugati irányban az M3 és M1 autópályák felé. A beruházással így nemcsak Hajdú-Bihar megye déli részének megközelíthetősége javul, hanem a térség településeinek terhelése is csökken.

Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program támogatásával jövőre megkezdődik az M30 autóút Tornyosnémeti-országhatár közötti szakaszának építése is. Az M85 átfogó fejlesztése a Csorna elkerülő II. ütemével folytatódik. A 21-es főút három szakaszát közel 15 kilométeren 2x2 sávos kiemelt főúttá építik át külön-szintű forgalmi csomópontokkal, turbó körforgalmakkal Heves és Nógrád megyében - írja az NFM.

Gyorsan el kell költeni az unós pénzt

Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: "A kormány kiemelt infrastrukturális célkitűzései közé tartozik a megyei jogú városok bekapcsolása a gyorsforgalmi úthálózatba, az országhatárokig még hiányzó szakaszok, a kiemelt térségi utak kiépítése és kapacitásbővítése, a vasút szolgáltatási színvonalának folyamatos, versenyképességet erősítő növelése. A kivitelezési közbeszerzések fejlesztési tárca által szorgalmazott mielőbbi és gyorsított tempójú kiírása elengedhetetlen feltétele annak, hogy a feszített ütemű beruházások többnyire 2018-as befejezési határideje tartható legyen. A közlekedéspolitikáért felelős államtitkárság irányítása alá tartozó állami beruházó vállalat, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., számos további eljárás lehető legkorábbi megindítását készíti elő. Így novembertől februárig hasonló nagyságrendű közbeszerzéseket indítunk el a következő hónapokban."

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

ezusthaju, 2015.10.26 12:05

Beindul a pénzosztás. Pribékek kasszához! Német adófizetők tejeltek egy picit.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html