A Hableány az esemény idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra - állapították meg a szakértők a portál szerint.

Az Index információ szerint az, hogy a személyzet számát növelni kellene, már az előző hajóbizonyítványba is bekerült. Ezt a hajó vezetőjének kellett volna jeleznie az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé.

QP | Quality Placement

A magyar dunai hajó közel sem volt olyan műszaki eszközökkel felszerelve, mint a Viking Sigyn szállodahajó. A dél-koreai turistákat szállító városnéző hajón például radar sem volt, ami nagyban segítette volna a mozgását olyan időjárási körülmények között, mint amilyenek a baleset idején is voltak. A kormányállásából "a körkilátást pedig a felső fedélzeten elhelyezett ponyva és kémény részben korlátozta."

Miközben a Viking Sigyn valószínűleg nem jelezte, hogy előzni akar, az elkészült szakértői vélemény szerint a Hableány sem adott le öt rövid hangjelzést, hogy nem lehet megelőzni. A hajózási szabályok szerint egy hajónak ugyanis akkor is jeleznie kell, ha látja, hogy meg akarják előzni, de arról nem értesítették.