Lezajlott a BKV Zrt. hajóinak biztonságtechnikai felülvizsgálata - tudta meg az Index Bolla Tibor vezérigazgatótól. A felülvizsgálatot a Hableány balesete után rendelték el.

A két héttel ezelőtt elsüllyedt sétahajó, a Hableány nem tartozik a BKV tulajdonába, de mivel nem tudták a baleset okát, biztonsági okból úgy gondolták, hogy érdemes a BKV 11 saját személyszállító hajóját is átvizsgálni.

A rendkívüli ellenőrzésen a biztonsági felszerelést rendben találták, a feltárt kisebb üzemeltetési-karbantartási problémákat nyolc hajón kijavították az üzemeltetők, két hajó azonban nem állhat addig forgalomba, amíg főleg a motor füstölésével kapcsolatos gondokat nem orvosolják, egy hajó pedig eleve a javítódokkban volt.

Frissítés: A napokban lezajlott átvizsgálás során biztonságtechnikai problémákat egyik hajónknál sem találtunk, de pár apróbb észrevételt tettünk az üzemeltetőnek. Jelenleg három hajónk áll előre tervezetten karbantartás alatt - közölte lapunkkal a BKV Zrt..

BKV: nincs biztonsági probléma

A BKV Zrt. flottájához tartozó hajókon nincsenek biztonságtechnikai problémák - hangsőlyozta közleményében a BKV. "Társaságunk a biztonságos közlekedést mindennél fontosabbnak tartja. A flotta átlagéletkora kétségtelenül magas - bár hazai viszonylatban ez inkább átlagosnak tekinthető -, de a folyamatos korszerűsítéseknek köszönhetően a hét darab, menetrend szerint közlekedő hajó főgépei kiváló állapotban vannak, hiszen azokat az elmúlt években korszerűbbre, erősebbre és jobb környezetvédelmi paraméterekkel rendelkezőre cseréltük. Ennek köszönhetően a BKV közszolgáltatásban is közlekedő hajói az egyik legkorszerűbb motorokkal rendelkező flottát jelentik ma a Duna budapesti szakaszán. Az egymotoros hajók közel 400 LE-s teljesítményükkel gyengének és lassúnak éppenséggel nem nevezhetők."
A BKV rendelkezik önálló hajófejlesztési elképzelésekkel. A BKV üzemeltetésű közforgalmi kikötők az elmúlt években egytől-egyig megújultak - közölte a fővárosi közlekedési vállalat.

A BKV nem saját maga működteti a hajókat - közölte Bolla Tibor. A 11 hajót három különböző társaságnak adták ki üzemeltetésre, a működtetés mellett a karbantartás is ezeknek a cégeknek a felelőssége. A baleset után felhívták az összes cég figyelmét, hogy fokozottan figyeljenek a biztonsági szempontokra.

A BKV 11 személyhajójából nyáron egyszerre nyolc üzemel menetrendszerűen a Duna fővárosi szakaszán, télen pedig öt hajó jár. A baleset után a BKV leállíttatta a menetrendszerű forgalmat, a hajók nem futnak ki, amíg a Hableány balesetének kivizsgálása be nem fejeződik.

A BKV hajóflottájának állapotáról és a fejlesztési elképzelésekről bővebben az Index cikkében olvashat.