Baj van a Hárosi Duna-híddal - megnevezték a felelőst

Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál, a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már többedszeri leállításához vezet - mondta az MTI szerint Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára vasárnap a hídnál tartott sajtótájékoztatóján.
Szepesi Anita, 2020. november 1. vasárnap, 13:38
Fotó: MTI Fotó

A saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoring rendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy. E hét szerdán egy másik saru is eltört, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős és sokaknak nehézségeket okozó intézkedések kellenek - közölte az államtitkár.

Schanda Tamás szerint a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfőtől előreláthatóan vasárnapig forgalomterelést vezet be, a bal pálya hidat az M1 felé ismételten le kell zárni. Ez az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek - véli az államtitkár.

A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pálya hídon a halászteleki csomópont felhajtás lezárásával.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

antitroll, 2020.11.02 15:18

@Bobby11:
Szerinted legkevésbé, a bíróság szerint meg nem.
Következő a folyamat:
A kivitelezőnél is mérnökök vannak, ugyanolyanok, mint a tervezőnél. A kivitelező a gyakorlatban hamarabb szembesül a tervezési hibával, ami lehet akár egy szám elírása is a terveken. Ha ilyet észlel a beszerzés, vagy a kivitelezés bármely szakaszában, akkor azt haladéktalanul köteles a beruházóval (képviselőjével), a tervezővel közölni és ha indokolt a hiba, vagy hiányosság nagyságrendje alapján, még a kivitelezést is leállíthatja.
Ez hibajelzés egyébként nem ördögtől való dolog, elég gyakori, de még gyakoribb, amikor egy tervdokumentációban egy megoldandó szerkezeti csomópont nem egyértelmű, tervezői művezetést pl. erre találták ki.

A felmerülő problémák tisztázására a nagyobb beruházásoknál (mint a cikkben szereplő híd) a gyakorlatban heti rendszerességgel tartanak kooperációs megbeszéléseket az érintettek jegyzőkönyv vezetéssel.
A dokumentációk kivétel nélkül feltöltésre kerülnek a központi építési e-napló rendszerbe, ahonnan törölni nem lehet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bobby11, 2020.11.02 14:37

@antitroll:
Ez jogos!
Ettől függetlenül ha jóváhagyott terv szerint kivitelezett, és azt a műszaki ellenőr is átvette, akkor a kivitelező a legkevésbé sáros.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2020.11.02 12:37

@Bobby11:
A felelősség egyetemleges!
A kivitelezés során a kivitelező köteles a terveket ellenőrizni, az azzal kapcsolatos észrevételeit megtenni. Amennyiben ezt elmulasztja, akkor a felelősség őt is terheli.
Pereskedtem már ilyen miatt!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.11.02 09:34

Az egész déli M0-áás szakasz rettentően el van cseszve. A mindennapos közlekedési dugók gátként zárják el a Budapesttől délre élőket a budapesti munkahelyektől. Az M0-tól délre viszont alig van normális munkahely, ezért több százezernyi ember vagy kénytelen beérni valami szarul fizető állással, vagy kénytelen nap mint nap a közlekedési dugók méretét növelni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.11.02 09:26

@Bobby11: "Ki volt tervező? Ki hagyta jóvá a tervet?
Ki volt a műszaki ellenőr"

Álami, önkormányzati, tehát kenőpénzes beruházásoknál az ilyesmi is olajozottan (=lezsírozva) megy. Kb 30 éve, folyamatosan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html