Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Idén lett 25 éves a HVCA, ez pedig több változást is hozott a szervezet életében - közölte Zsembery Levente, a HVCA elnöke. Mint mondta, az idei év legfőbb eseménye az volt, hogy májusban lezárult a Jeremie-program, a cél pedig az, hogy mostantól nagyobb hangsúly kerüljön a tagok és a felkarolt cégek támogatására.
Megállítani a pazarlást
Az ipari vállalatokat kiszolgáló automatákkal a foglalkozó IVM Zrt. a válság közepén találkozott először a kockázati tőke kifejezéssel - mondta Várnagy Emese, IVM Zrt.-tők, aki elmondta, hogy cégük azt a piaci rést kívánja betölteni, hogy a védő-, munkaeszközök gazdaságos elosztására nincs megfelelő rendszer és eljárás, az eszközök tárolása nagy raktárkészleteket, időigényes adminisztrációt igényel és nagy veszteségekkel jár.
A termék lényege tehát, hogy automatán keresztül adnak ki a dolgozóknak a nekik szükséges eszközöket, például kesztyűket, ezzel pedig 20-50 százalékkal lehet csökkenteni ezen termékek fogyasztását. "Egyfajta kihelyezett raktárról van szó, ami automatikusan jelent és rendeli a szükséges termékeket" - mondta Várnagy.
A piacra 2011-ben léptek, mára már 20 európai országban szállítják a termékeiket. Idén a cég már elérte az egymilliárd forintos forgalmat, jövőre pedig már kilépnének az EU-ból az Egyesült Arab Emirátusok felé.
Minden fillérért megdolgozni
A következő bemutatkozó cég a Pannon Tyre Recycling Zrt. volt, melynek képviseletében Nagy Péter elmondta, hogy ők a gumihulladék felhasználásával foglalkoznak. Mint mondta, évente 16 millió tonnányi gumiabroncs hulladék keletkezik, melynek nagy részét jelenleg elégetik, vagy lerakatokba, tengerfenékre helyezik el, így is károsítva a környezetet.
Nagy szerint jelenleg a piacon megtalálható technológia a legtöbbször megbízhatatlan, műszaki problémák vannak, egyenetlen a minőség. Szerinte éppen ezért, a mostani technológiával nem lehet a problémát orvosolni. A céljuk, hogy a hulladékból a vegyipari gyártó cégek számára közvetlenül felhasználható terméket hozzanak létre. A kockázati tőkét pedig azért vonták be a cégbe, hogy a meglévőnél egy nagyobb kapacitású üzemet tudjanak létrehozni. Ez nem volt könnyű folyamat, minden fillérért meg kellett dolgozni - mondta Nagy, aki szerint a jövőben továbbfejlesztenék a már meglévő terméket, és a drága, vegyipari anyagok irányába mozdulnának el.
Egy év alatt százmilliós bevétel
A munkahelyi monitorozó megoldással foglalkozó Gremon Systems Zrt. 2013-ban alakult - közölte Lóczi János. Elmondta, jelenleg három termékük van a kertészeti piacon: az egyik egy felhő alapú szolgáltatás, amely a növényházakban dolgozók tevékenységét követi nyomon, a másodikat irodai és gyártó környezetben lehet alkalmazni, hogy kiszúrja, hol vannak azok a gyenge pontok, amiket érdemes fejleszteni. A harmadik termékük egy informatikai megoldás, a növényeket monitorozza, például azt, hogy az adott virág hogyan reagál a környezeti változásokra.
Lóczi szerint a termékük a világon egyedülálló megoldásokat tartalmaz, mivel valós időben küldi a jeleket, például, hogy az adott fényintenzitás mellett a növényre öntött vízmennyiség, szükséges volt, vagy energiarabló folyamatokat indított el. A piaci bevezetés csak idén volt, ám év végére már 100 milliós árbevételt akar elérni a Gremon Systems. A nehézség, hogy Magyarország nincs rajta a kertészeti térképen - ismerte el Lóczi, aki szerint a siker érdekében ezt a gátat át kell törni, jelenleg is ezzel küzdenek.
A beszélgető autóké a jövő?
A Commsignia Kft. célja, hogy biztonságosabbá, hatékonyabbá tegye a közlekedést - mondta Virág László. A rendszerük segítségével az autók valós idejű információkat közölnek egymással, így például azt is tudja a sofőr, ha 3 kocsival előtte valaki beletaposott a fékbe. Persze a technológia nem csak ilyen helyzetben használható: segítségével a mentőautó sofőrje például átállíthatja a közlekedési lámpákat, hogy mindig zöldhullámban haladhasson.
De segíthet a Commsignia megoldása a fuvarozó vállalatoknak is, hiszen segítségével egy több kamionból álló konvoj meg tudja oldani, hogy balesetmentesen tudjon közlekedni. A technológiával ugyanis össze lehet szinkronizálni a gáz és a fék használatát, így félig önvezető módon tudnak haladni - mondta Virág, aki szerint így akár az üzemanyagköltségek 20-30 százalékát is meg tudják spórolni. A hosszú távú cél, hogy idővel az okosváros projektekbe is bevonódjanak, illetve a gyalogosokat is elérjék. Ez utóbbira példaként elmondta, hogy például a látáskorlátozott embereknek tudna jelezni az okosórája, ha az azt észleli, hogy egy autó nem fog megállni a kereszteződésben.
Amikor egy csepp vér is elég
A világon évente 70 ezer új, orvosokat segítő műszert vásárolnak, a Norma Diagnosztika Zrt. célja pedig az, hogy ebből évi 4-5 százaléknyi részesedést szerezzen - jelentette ki Ladoméry Tamás. A kezdetekről elmesélte, hogy az 2012-re tehető, amikor pár, a területen évtizedes tapasztalattal bíró barát összeállt és megalapította a céget.
A Norma Diagnosztika egyik különlegessége Ladoméry szerint az, hogy az eddigi módszereknél jóval kisebb mennyiségű vér kell a szükséges adatok kinyeréséhez. "Nem kell már megtölteni egy fiolát, elég egyetlen csepp is" - tette hozzá, aki szerint ezzel olyan piacra tudnak betörni, ami eddig nem volt lefedve. Ilyen lehet például az újszülöttek, vagy a kisállatok kezelése.
Jelen állás szerint egy A4-es papírlap méretű kijelzőn lehet követni a különböző vizsgálatok eredményeit. A készülők mintegy 500 vizsgálat elvégzésére alkalmas, de ezen kívül méretéből fakadóan a vetélytársainál kevés anyagból készül, így nemcsak a szállítása, de az áramfogyasztása is kedvezőbb - magyarázta Ladoméry, aki szerint ezen tulajdonságokra támaszkodva szeretnék elérni az évi 3 ezer készülék értékesítését, amivel meglehetne a 4-5 százalékos világpiaci részesedés.
Új módi a gyógyításban
A gyógyszerkísérletek során a kutatók állandóan keresik az új lehetőségeket, hogy ne állatkísérleteket kelljen végezni, de a humánokhoz hasonló eredményeket lehessen kapni. A Humeltis Kft. pedig reményei szerint megoldást tud nyújtani erre - jelentette ki Erdős Attila. Mint mondta, az áttörést a háromdimenziós szövetek jelentik, melynek keretében ők létrehoztak egy "kicsi és primitív" tüdőmodellt, ami viszont képes arra, hogy pontosan visszaadja a tüdőben lezajló folyamatokat.
A találmányuk például a daganatos betegségek gyógyításában lehet hasznos: ilyenkor ugyanis sokfajta kezelés is megoldhatja a problémát, de eleinte nem tudni, hogy melyik lehet a sikeres. Viszont ha a cég kap egy mintát a daganatból, akkor azt úgymond lombik alatt újra tudják.
A találmányuk például a daganatos betegségek gyógyításában lehet hasznos: ilyenkor ugyanis sokfajta kezelés is megoldhatja a problémát, de eleinte nem tudni, hogy melyik lehet a sikeres. Viszont ha a cég kap egy mintát a daganatból, akkor azt úgymond lombik alatt újra tudják építeni, akár sokszoros számban is, így pedig korlátlan számú kombinációt lehet lefolytatni, hogy melyik kezelés lehet a leghatékonyabb. Erdős szerint az eredményeik több mint biztatóak, amennyiben pedig minden stimmel, úgy jöhet a szabadalom.
A férj, Rick hivatásszerűen épített díjnyertes show-autókat a 80-as években, így szakértelemből és fantáziából nem volt hiány. Ám a turbós átépítéseknél nagyobb projektre vágyott...