Számottevően növelte bevételeit 2017-ben a magyar piacon jelenleg több mint 130 boltot működtető Aldi - derül ki a boltlánc múlt évi eredményeiről szóló beszámolójából.

A társaság nettó árbevétele meghaladta a 170 milliárd forintot, ami 27 százalékos emelkedést jelent a 2016-os szinthez képest. A belföldi nettó forgalom szintén 27 százalékkal 169,3 milliárdra hízott. Ebből az is látszik, hogy a belföldi forgalom adja az aldi bevételeinek döntő részét, az export és az egyéb bevételek marginálisak.

Hogyan szerepelt 2017-ben a magyar Aldi?
Forgalom, eredmény20162017Változás év/év (%)
Nettó árbevétel (milliárd forint)134,2170,327%
Belföldi nettó árbevétel (milliárd forint)133,1169,327%
Üzemi eredmény (milliárd forint)0,633,4440%
Adózott eredmény (milliárd forint)0,2522,31817%
Forrás: E-beszamolo

Bár a forgalomnövekedés is jelentős, az üzemi eredménynél és az adózott eredménynél még komolyabb volt a növekedés. Az üzemi eredmény 630 millió forintról 3,4 milliárdra ugrott. Az adózott eredménynél pedig a 2016-os 252 millió forinttal szemben tavaly már több mint 2,3 milliárd szerepelt. Ez azt jelenti, hogy több mint 800 százalékkal, vagyis kilencszeresésre növelte a nettó profitját a boltlánc. A 2,3 milliárd forintos összeget a társaság az eredménytartalékba tette, azaz nem fizette ki osztalékként.

A kedvező eredményekben szerepet játszik, hogy a magyar piacra tíz éve belépő Aldi 2017-ben is újabb boltokat nyitott. Erre utal az is, hogy a boltláncnak 2016-ban még kevesebb mint 2500 dolgozója volt, a múlt év végén viszont több mint 2900-nál járt a létszám, tehát több mint 400 alkalmazottat vett fel a cég.