Helyzetbe hozta magát a Spar - megdőlt a rekord

Mintegy 562,5 milliárd forintnyi rekordforgalommal zárta a tavalyi évet a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft., amely 8,9 százalékkal haladta meg a 2016-os év árbevételét. A társaság eredménybeszámolóját új üllői Spar enjoy.convenience nevű szendvicsüzemének átadóján tartotta meg.
K. Kiss Gergely, 2018. március 28. szerda, 11:01
Fotó: Napi.hu

Az elmúlt évek trendjét követve ismét magas egy számjegyű forgalombővüléssel zárta az évet a Spar, a növekedés öt éves távlatban közel 23 százalékos - jelentette be Heiszler Gabriella, a társaság ügyvezető igazgatója. Az üzletlánc tavaly folytatta a megkezdett beruházásokat: 4 új áruházat adott át, 21 üzletet modernizált és 26 új értékesítési egységet adott át - utóbbi a franchise üzleteket és a benzinkúti shopokat is magában foglalja. A korszerűsítésekre összesen 23 milliárd forintot fordítottak tavaly.

A magyar Spar 2013 óta összesen 118 százalékkal növelte üzletei számát, amely így elérte az 519 egységet. Ezzel 2017 december 31-én 344 szupermarketet, 33 Interspar hipermarketet, továbbá 142 franchise üzletet működtetett a cég. A franchise volt a legdinamikusabban fejlődő üzletág, amely 35 milliárd forintnyi árbevételt bonyolított és 1500 munkatársat foglalkoztatott.

A Spar Kft. immár közel 13 ezer embert foglalkoztat országszerte - ezzel az ország ötödik legnagyobb munkáltatója. Dolgozóinak 74 százaléka hölgy és az arányok a vezető beosztásúak körében is hasonlók: itt 75 százalékos arányban képviselők magukat a hölgyek. "Ez egy ilyen nőies szakma" - kommentált Heiszler. A foglalkoztatásról szólva elmondta, hogy az állomány mindössze 10 százaléka részmunkaidős - ezzel pedig élesen eltérnek a diszkontláncok struktúrájától. A vállalat 2017-ben 10 milliárd forintnyi bérfejlesztést hajtott végre, idén pedig további 9 milliárdos bértömeg-növelést kívánnak eszközölni.

A vállalat minden munkatársának 100 ezer forintnyi béren kívüli készpénzjuttatást kínál évente és 13. havi bért is ad valamennyi dolgozójának - emelte ki a fontosabb ösztönzőket.

2017-re 27-re nőtt a saját márkával fémjelzett Spar termékcsaládok száma és mintegy 2700-ra a boltokban megvásárolható sajátmárkás termékek száma.

Heiszler szót ejtett az ország egyik legnagyobb törzsvásárlói programjáról, a Supershopról, amelyben a felhasznált kártyák száma tavaly elérte a 2,9 millió darabot. A kártyák többségét a Spar-csoport üzleteiben használják fel.

Az új, most megnyitott 1500 négyzetméteres szendvicsüzem építése mintegy 1,2 milliárd forintos beruházást igényelt.

HOZZÁSZÓLÁSOK