Hétmilliárddal drágult a Budapest és Hatvan közötti vasút korszerűsítése

A kormány 7,392 milliárd forinttal megemelte a Budapest és Hatvan közötti vasút korszerűsítésének a támogatását, így a teljes összeg 173,374 milliárd forint lett.
Németh Géza, 2020. április 11. szombat, 12:35
Fotó: Pixabay

A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint az eredeti támogatásból 93 milliárd 255 millió forintot tett ki az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből kapott pénz, míg a hazai költségvetési forrás 72,726 milliárd forint volt. Az utóbbit emelte meg most a kormány 7,392 milliárddal és lett a teljes támogatási összeg 173,374 milliárd forint. Indoklást nem tartalmaz a határozat.

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztés keretében a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás közötti vasúti vonalszakaszon egy harmadik vágányt építenek ki. Emellett a Rákos-Hatvan közötti vasúti vonalszakasz vasúti pályáját és a biztosítóberendezéseit korszerűsítik, valamint ugyanezen a vonalszakaszon az ETCS 2. szintjének megfelelő vonatbefolyásoló rendszert építenek ki.

A Keleti pályaudvar és a Kőbánya felső vasútállomás közötti harmadik vágány kiépítésére tavaly augusztusban írt ki közbeszerzést a NIF. Szabó Zsolt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára 2018 márciusában közölte, hogy közel 150 milliárd forint értékben, három projekt keretében megújul a Budapest-Hatvan vasúti vonalszakasz. A tervek szerint a Budapest-Hatvan vonalat 55 kilométer hosszan 120 és 160 kilométeres óránkénti pályasebességre alakítják ki.

A felújítás három részből áll:

  • a Rákos - Gödöllő vonal, amelyet nettó 61,9 milliárd forintért a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. újíthat fel,
  • a Gödöllő - Hatvan szakasz, amelyet 62 milliárdért a Swietelsky Kft. kapott,
  • a Rákos - Hatvan biztosítóberendezéseinek kivitelezési munkálatai, amelyet sz osztrák Thales két cége nettó 23 milliárd 559 millió forintért építhet meg.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Sancho12, 2020.04.11 14:05

@mpapa: Biztos,hogy bezárt az apuci bányája.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2020.04.11 14:03

Csak nem most biztosítják az extraprofitot?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

narancsragacs, 2020.04.11 13:37

kipcsakföldről hozzák a töltésbe a követ :)))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html