Tarlós miatt újabb milliárdokat buknak el Karácsonyék

A fővárostól az államhoz került a HÉV- és az agglomerációs buszjáratokhoz évi több mint 6 milliárd forinttal kell hozzájárulnia Budapestnek, miközben az átadás indoka az volt, hogy az agglomerációs járatok évente 10 milliárd forint veszteséget termelnek a fővárosnak - írta a Népszava.
Domokos László, 2020. december 23. szerda, 09:22
Fotó: Napi.hu

Az állam és a főváros között az agglomerációs busz- és HÉV-járatokra vonatkozó megrendelői megállapodásokat teljesen újra akarták tárgyalni a felek, ám az egyeztetések nem haladtak megfelelő ütemben a járvány miatt. Végül a fejlesztési minisztérium örökébe lépő innovációs tárca és a fővárosi önkormányzat arra jutott: újabb két évvel meghosszabbítják a 2016-ban kötött - és az év végén lejáró - szerződéseket.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. feladata marad a jegy- és bérletárusítás, ellenőrzés és pótdíjazás, a forgalomfelügyelet és zavarelhárítás, az utastájékoztatás és az ügyfélszolgálat üzemeltetése, a menetrenden pedig csak a főváros egyetértésével változtathat az agglomerációs buszjáratokat üzemeltető Volánbusz, valamint a HÉV-vonalakat működtető MÁV-HÉV Zrt.

Az eredeti szerződésekben ezeken felül az is szerepel, hogy a főváros a két szolgáltatás Budapesten belüli költségeinek fedezetéül költségtérítési hozzájárulást fizet az állami cégeknek. Az autóbuszok után évente 2,16 milliárd forintot, míg a HÉV-ek használatának fejében 4,42 milliárdot fizet Budapest. Az agglomerációs járatok belső szakaszainak használati díja tehát évente együttesen 6,58 milliárd forint - számolt be a napilap.

Mindez azért érdekes, mert Tarlós István akkori főpolgármester a HÉV átadása idején azt sérelmezte, hogy a kormány 24 milliárdról három év alatt 12 milliárdra csökkentette a fővárosi közösségi közlekedés támogatását. Tarlós akkor úgy számolt, hogy az agglomerációs járatok évente 10 milliárd forint veszteséget termelnek a fővárosnak.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

konrada, 2020.12.26 10:52

@henker: Nem tudom, ki az egyszerűbb, szvsz. az, aki nem tud értelmezni 3 számot, helyette csak a személyeskedéshez ért.
Szóval először a neked kirótt feladatot - matek alsó - végezd el, aztán adj fel másoknak olyant, aminek köze sincs a cikkhez.

(Mondjuk értekezzünk a teremtés kontra evolúció témakörben, annak pont annyi köze van ehhez a témához, melyhez a cikkíró hülyeséget írt. Persze te ezt hogyan is értenéd? Ahhoz meg kéne tanulnod értően olvasni. ;))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

cito, 2020.12.26 00:22

@tegnaputan: A volt Szot üdülők ma hungest hotel néven lölő tulajdonában vannak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

henker, 2020.12.25 08:47

@Fricibacsi4:

Te kiseg?tő iskolából megszökött fidess troll, a cikkben pont arról van szó hogy a fidesshuszár tarlós üzemeltette drágábban a közlekedést mint a mostaniak. Lánchídról meg szó sincs, de a tarlós azt is olyan frankó ruszki technikával újította vol a fel mint a kigyulladó metrószerelvényeit.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi4, 2020.12.24 16:22

Vagyis Tarlós 4 milliárdot nyett Budapestnek.
Kamu Geri meg 5 milliárddal drágábban újjítja föl a Lánchídat
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

henker, 2020.12.24 15:22

@konrada:

te egyszerü fidess agyú troll, erre mondtam, hogy kezd el a tudományos lopás tanulmányozását Orbánnal, Pénztárossal, Tiborccal,, aztán majd csak utána szólaljál meg.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html