Hibásan küldött adatot a szolgáltató - tízmillióra bírságolták

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 10 millió forintra bírságolta a az Égáz-Dégáz Földgázelosztó Zrt.-t. A cég az ügyfélkapcsolati szolgáltatásainak minőségére vonatkozóan hibásan, vagy egyáltalán nem küldött adatot a hivatal részére, így nem volt megállapítható, hogy a társaság megfelelt-e az előírt minimális minőségi követelményeknek - adta hírül a hivatal.
Napi.hu, 2016. október 28. péntek, 17:29

A MEKH közigazgatási hatósági eljárásban vizsgálta a cég adatszolgáltatási tevékenységét. Az ellenőrzés során a hivatal szakemberei megállapították, hogy a társaság az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség minimális követelményei és elvárt színvonala szerinti mutatószámokról szóló jelentései nem feleltek meg maradéktalanul az előírt követelményeknek. Mivel a társaság később pótolta és javította az adatszolgáltatást, így a maximálisan kiszabható 30 milliós bírság helyett 10 millió forint megfizetésére kötelezte a MEKH a közel 800 ezer felhasználóval rendelkező zrt.-t.

Az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség elvárt színvonalát és minimális minőségi követelményeit a MEKH határozat formájában írja elő valamennyi egyetemes szolgáltató és elosztói engedélyes számára. A társaságoknak évente jelentést kell készíteniük a meghatározott ügyfélkapcsolati mutatók szerint, így a MEKH ellenőrizni tudja, hogy a szolgáltató teljesítette-e a minimális minőségi követelményeket a felhasználók felé. Ezen adatok hiányában nem ítélhető meg az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség színvonala.

HOZZÁSZÓLÁSOK