Hirtelen bezár két vasútvonalat a MÁV?

Bezár két vasútvonalat a MÁV-Start, mert nem tartja karban a rajtuk közlekedő vonatokat - írta a Közlekedő Tömeg Egyesület a Facebookon.
Domokos László, 2018. november 19. hétfő, 09:38
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A MÁV-csoport honlapjára feltöltött közbeszerzési felhívás szerint a Nyíregyháza-Nyírbátor és Mátészalka-Csenger vasútvonalak buszos pótlására keres alvállalkozót a MÁV-Start.

Ennek eredményeként az érintett vonalakon december 9-től megszűnne a vonatközlekedés, helyette a vasúttársaság megbízásából egy autóbuszos vállalkozó szállítaná az utasokat - írta a Közlekedő Tömeg a Facebook-oldalán.

Az oldal információi szerint a Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója régóta ostromolja a vasúti közlekedést megrendelő Innovációs és Technológiai Minisztériumot azzal, hogy engedélyezzék a forgalom fokozatos leállítását számos mellékvonalon. E két vasútvonal buszos pótlásának szervezése alapján úgy tűnik, sikerült beleegyezést kapnia az első lépéshez.

Az egyesület úgy tudja, hogy a mostani bezárása csak az első lépés: a MÁV-Start vezetője számos további mellékvonalakat bezárásét tervezi.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2018.11.19 17:56

Helyes. Aki vonatozni akar, menjen a felcsuti kisvasútra.

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2018.11.19 17:44

Az egri és gyöngyösi szárnyvnal is tök fölösleges. Óránként,félóránként mennek a buszok Pestre,Miskolcra.
Az Alföldön közlekedő tök üresen közlekedő BZMOT-ok pedig több tízezer liter gázolajat pöfögnek el évente a semmiért.
Ímmel-ámmal van teherszállítás a fővönalakon(szén,acél,cement, vegyipari áruk) de a személyforgalom egy nagy büdös ráfizetés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2018.11.19 17:35

Utilsman, 2018.11.19 13:08
" a szárnyvonal igen fontos lenne, mert sokan járnak be ingázni Nyíregyházára nap, mint nap. A busz nem elegendő erre,"
Butaság. A kutya se jár ezen a vonalon vonattal.
Mátészalka -Nyíregyháza vonattal menetrend szerint 1 óra 40 perc, de mindig késik. +mindkét városban juss el a pályaudvarra. Legjobb esetben is 2 óra. Baromi nagy ráfordítással le lehetne faragni 1 óra 20-30 percre.
Busszal 1 óra 10 perc és mindkét városban több helyen megáll, egyszerűbb elérni. Jóval kisebb ráfordítással le lehetne vinni 1 órára a menetidőt, hibrid, a városhatárnál elektromos üzemre kapcsoló buszokkal.
Autóval 45-55 perc...A MÁV-ra elpazarolt százmilliárdokból lehetne támogatni az e-autózást...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2018.11.19 14:57

Orbán többek között azt is hazudta a 2010-es kampányban, hogy megnyitják a Gyurcsány által bezárt vasútvonalakat.
Röhej ez az ország. Szánalmasan röhej.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Utilsman, 2018.11.19 13:11

Ezt mindkét politikai oldal elcseszte, itt már csak egy teljes vonal rekonstrukció kellene. Ja és jó lenne, ha Pestről ide ledobált dízeleket kidobálnák, mert egymás után robbanak le. Helyette jó lenne vagy normális új/ használt Siemens vagy Stadler dízelmozdony vagy építsék ki a felsővezetékeket és legyen villanyvasút! Ne szívassák már folyton az egyik legszegényebb megyét az országban. Köszönöm!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html