Hogyan lesz pénz az ötletből?

Az ötlet nem elég, ha valaki vállalkozik, akkor ki kell találnia azt is, hogy hogyan lesz bevétel a dologból – hangzott el Start Your Business elnevezésű programon, melyet az Amerikai Kereskedelmi Kamara és a Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület szervezésében a Corvinus Egyetemen tartottak.
Dzindzisz Sztefan, 2013. április 15. hétfő, 18:39
Fotó: Napi.hu

"Ki kell találni, hogy ki az ügyfél és ő mit akar. A következő kérdés, hogy ki fogja megvenni az adott szolgáltatást, vagy terméket. Az se mindegy, hogy a fogyasztói piacra lépünk rá, vagy a vállalkozásoknak adjuk a terméket. Hogy direkt értékesítünk, vagy viszonteladón keresztül" - mondta az esemény kerekasztalbeszélgetésén Czirják László, iEurope Group képviseletében. Szerinte ezek azok a kérdések, amiket egy kockázati tőkebefektető minden esetben megvizsgál mielőtt pénz adna egy vállalkozásnak, így érdemes ezekre előre felkészülni. A marketing, a sales terv a legfontosabb - hangsúlyozta a szakember.

Ugyancsak általános hibának számít, hogy valaki nem jól választja ki a cégtársait - tette hozzá Edward Keller, White & Case-től, aki szerint előfordult már olyan eset, hogy egy rossz üzlettárs miatt ment tönkre egy alapjában véve jó elképzelés. Megerősítette ezt Zsembery Levente, Biggeorge's-NV Equity Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. vezetője, mondván tapasztalataik szerint nem egyszer jelentett komoly hátrányt az, hogy a céget vezetők nem tudtak együtt dolgozni. Példaként egy olyan céget említett, amit két ember vezetett, akik eleinte bíztak egymásban, ám idővel egyre távolodtak az elképzeléseik, szinte semmiben sem értettek egyet. Ezt azonban nem kommunikálták a befektető felé, aki emiatt nem is tudott nekik segíteni a problémák áthidalásában, míg a vége az lett, hogy egymást kezdték el fúrni, jelentősen visszavetve a szépreményű céget - mondta a befektetési szakember. Éppen ezért szerinte olyan embert válasszunk munkatársnak, akiben teljesen megbízunk, de még fontosabb, hogy mindvégig őszinte maradjon a kommunikáció. Ha valami nem megy, vagy nem értünk egyet, akkor azt ne féljünk kimondani, ez sokkal hasznosabb a cég szempontjából, mintha eltitkolnánk ezeket a kérdéseket - vélte Zsembery.

Sokszor az is gondot okoz, hogy már akkora a növekedés a cég életében, hogy az már-már szinte finanszírozhatatlanná vált - vette át a szót Székely Ádám, Infogroup Menedzsment Kft.-től. Amennyiben vállalatvezetőként bizonytalannak érezzük magunkat az irányítási kérdésekben, akkor ne féljünk átadni a felelősséget egy arra alkalmasabb személynek - vélte Czirják, majd Székely elmondta, hogy vannak ötletemberek és vannak megvalósító emberek, a cél, hogy ezekből egy egészséges mix jöjjön létre a cégvezetésben. Amennyiben az ötletember túl erős, akkor a céget operatívan nem lehet egybetartani, ha pedig a megvalósító túl erős, akkor a cég alapja. azaz ötlet láthatja kárát. A lényeg, hogy meglegyen a kreativitás, de ez legyen megfelelően kezelve - vonta le a következtetést a szakember. A jól működő, egymást kiegészítő menedzsment a lényeg, ha ez nincs meg, akkor a siker el fogja kerülni a céget, bármennyire is jó az alapötlet - értett egyet Czirják.

Arra is érdemes odafigyelni, hogy teljesen más egy korai fázisban lévő céget menedzselni, mint egy működő, fejlődés előtt álló céget - tette hozzá Czirják. Szerinte sokan úgy vélik, hogy ez már nem jelent akkora problémát, ám a kezdeti fázis után már sokkal jobban oda kell figyelni arra, hogy hogyan delegáljuk a feladatokat, azok hogyan jutnak el az érintettekhez. Ez pedig legalább akkora kihívás, mint egy céget elindítani - hívta fel a figyelmet Czirják.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

joekiss, 2013.04.16 02:35

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

szkiita, 2013.04.15 19:42

Jók ezek az elmélkedések ,de a gyakorlat "kicsit" más....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html