Lecsapott a GVH: 125 milliós bírság járt gyógyító hősugárzóért

Egy hősugárzó tévés hirdetése miatt jelentős, 125 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Ennél az összegnél százmillióval nagyobb lett volna a bírság, ha a cégek nem ismerték volna be a jogsértést.
Domokos Erika, 2020. január 17. péntek, 12:49
Fotó: Getty Images - A kép illusztráció.

A GVH megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. és anyavállalata, a Mediashop GmbH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a Starlyf Fast Heater hősugárzó készülék népszerűsítésekor - közölte a GVH.

A vizsgálatban feltártak alapján ugyanis a reklámokban

  • valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket (például ilyen és ehhez hasonló állításokkal: "A forradalmi thermo-kerámia technológia lehetővé teszi, hogy apró mérete ellenére is olyan hatékonyan tudjon fűteni, mint egy nagy méretű radiátor"; "Egyetlen gombnyomással akár pillanatok alatt felfűthet egy szobát"; "rekordidő alatt akár 20 nm-re is kiváló".)
  • Valótlanul állították, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, valamint csak korlátozott ideig elérhető.
  • Valótlanul tulajdonítottak gyógyhatást a fűtőkészüléknek ("enyhíti az ízületi gyulladás tüneteit").
  • Megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó "delux" verziójáról.
  • Megtévesztően kínálták a terméket "30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával", miközben az csak a telefonon vagy a webáruházban lebonyolított vásárlásra vonatkozott.

A GVH egyetemlegesen 125 milliós bírság megfizetésére kötelezte a két céget, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől - közölte a versenyhivatal.

A hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult.

A hivatal jelentős (több mint 100 milliós) bírságcsökkentő tényezőként tekintett ugyanakkor arra, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő úgynevezett megfelelési program kidolgozását és bevezetését. A GVH által előírt megfelelési intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik (különösen televíziós hirdetéseik) versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat - írta a GVH.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.01.17 20:08

Mennyi hamis állítás jelent már meg politikai hirdetésként, egyet sem büntettek meg.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

AWACS, 2020.01.17 18:49

Aki bedől az ilyen és hasonló reklámoknak az meg is érdemli. Ilyenek a gyógyszerek is ( hogy ne lehessen belekötni hozzáteszik " a kockázatok... bla bla bla..").
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tlg01, 2020.01.17 16:22

1 a sok kínai gagyi közül
400 W-os keleti szeles csoda
itt biztos nagy siker
mitől is van ennyi szemetünk?
no idea
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html