Megjegyezte ugyanakkor, hogy a dízelmotorok egyes területekről történő kitiltásáról és a nitrogén-oxid-kibocsátásáról megindult vita miatt a dízelautók eladása a Continental tapasztalatai szerint is csökken, a benzinmotoros autóké pedig emelkedik. A dízeltechnológiához kötődő üzlet a Continental bő 40 milliárd eurós forgalmának csak egy töredékét adja, míg az oroszlánrészét a benzinmotoros technológia teszi ki - írja az MTI.

A belsőégésű motor még hosszú növekedés előtt áll, a Continentalnak nem áll szándékában letenni a technológiáról - szögezte le Wolfgang Schäfer. Az autógyártók a belsőégésű motorok új generációjának kifejlesztésén dolgoznak, amelyeknél nagy szerep hárul az elektronikus vezérlésre a károsanyag kibocsátás csökkentésében. "Ha jól hasznosítjuk tapasztalatainkat, még hosszú évekig lehetünk sikeresek ezen a területen" - fogalmazott a Continental pénzügyi igazgatója. Az elektromos autók tömeges megjelenésére 2025 előtt nem kell számítani.

A Continental mindemellett nagy figyelmet szentel az elektromos mobilitásnak is, a technológia fejlesztésébe 300 millió eurót szán invesztálni 2021-ig. A Continental kapacitásnövelő beruházásai, és a magasabb nyersanyagárak ellenére is jó eredménnyel zárta az első negyedévet és megemelte éves bevételi előrejelzését is.

A Bosch után a második legnagyobb autóipari beszállító, a Continental az első negyedévben 11 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 11,7 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett nyereségét 2,1 százalékkal, 750 millió euróra növelte, szemben a 741 millió eurós elemzői várakozásokkal. Az év egészében a Continental 43,5 milliárd euró, a tavalyinál 500 millió euróval magasabb értékesítési árbevételre számít.