Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A kormany.hu-n elérhető szerződéses adatok szerint a Miniszterelnökség 2015 júniusában két szerződést kötött a TV2 Média Csoport Kft.-vel műsorszámok (miniprogramok, stúdióbeszélgetések, miniportrék, kis filmek) előállítására és sugárzására összesen bruttó 180 millió forint értékben. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szintén tavaly júniusban kötött megállapodást a kereskedelmi csatornát működtető céggel: 194,8 millió forintért az uniós támogatású TÁMOP 2.4.8, A munkahelyi egészség és biztonság fejlesztése, a munkaügyi ellenőrzés fejlesztése című program keretében tematikus tartalmú kampányfilmek bemutatásához műsoridő igénybevételére.

A TV2-csoport csatornáin látható Falforgatók című műsort készítő HBL Produkció Kft. is kapott tavaly novemberben 2,1 millió forintot az NGM-től azért, hogy a családok otthonteremtési kedvezményét (CSOK) népszerűsítő rovatokat és promóciós szpotokat készítsen és sugározzon.

Az Echo tévének szintén jutott pénz

A Miniszterelnökség és az NGM a tulajdonosi vitába keveredett TV2 mellett még egy televíziós csatornának adott tavaly megbízást: a milliárdos Széles Gábor és családja többségi érdekeltségében lévő Echo tévének. Az Echo Hungária TV Zrt.-vel a Miniszterelnökség áprilisban összesen 80 millió forintért kötött szerződést műsorszámok (stúdióbeszélgetések, miniprogramok, miniportrék, kis filmek) készítésére és sugárzására. Az NGM 4,8 millió forintot adott az Echo tévének a Sikeresek, vállalkozók című műsor gyártására, a hónap vállalkozója díj díjazottainak bemutatására.

Mennek a kormányzati hirdetések is

A TV2 és az Echo tévé rendszeresen közli a kormányzati hirdetéseket is, ezekből szintén többmilliós bevételük lehet. Az első bevándorlós kampány (a bevándorlásról és terrorizmusról szóló konzultáció 380 millióért) hirdetéseinek közzétételi listáját az Átlátszó blog kérte ki közadatigényléssel, s az adatokból kiderült, a tévék közül a legtöbb hirdetést a TV2 és az Echo tévé közölte.

Az Átlátszó egy másik közadatigényléséből az is kitudódott, hogy a "Magyarország erősödik" kormányzati kampány hirdetéseinek sugárzásáért 64 milliós bevétele származott a TV2-nek.

A TV2 2014-ben a "Magyarország jobban teljesít" kampány hirdetéseit is közzétette. Ezek sugárzásától azonban a Kúria eltiltotta a TV2-t, mert ezek tájékoztató anyagnak álcázott párthirdetések voltak. A kormányzati hirdetés képi megjelenítése és jelmondata ugyanis nagymértékű egyezőséget mutatott a Fidesz-KDNP által használtakkal. A tiltás után azonban továbbra is vetítették a kormány rezsicsökkentős hirdetését, csak a videóból kivágták a "Magyarország jobban teljesít" szlogent.

A TV2-csoport az elmúlt években súlyos veszteségek mellett működött, ezért is adta el a tévét 2014-ben a német tulajdonos a menedzsmentnek.