Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Jelenleg Szigetszentmiklós és Csepel térségben három beruházás zajlik: a Massányi út felújítása Szigetszentmiklóson 2018. július 13-án indult teljes útzár mellett, ezek a munkálatok 2018 szeptember második feléig tartanak - emlékeztet honlapján a társaság.

Az M0 autóút 8 kilométeres szakaszának beton burkolatra történő átépítése a szakaszon található hidak felújítása, mely a terelések kiépítésével 2018. július 14-én indult el két szakaszon, a teljes projekt több ütemben 2020 tavaszáig tart. Az M0 autóúton két helyen van sávelhúzásos terelés: Nagytéténynél és Dunaharasztinál. Mindkét helyszínen pályaoldal zár van érvényben az M1 autópálya irányába, így a forgalmat az M5 felé vezető oldalra terelték át a szakemberek, ahol így 2x2 sávon haladhat a forgalom, szemben a 2x3 sávos eredeti kapacitáshoz képest. A felújításhoz kapcsolódóan a Nagytétényre átvezető hídon a kerékpáros forgalmat is korlátozta a kivitelező.

A Csepel-Szigetszentmiklós összekötő út felújítása 2018. május 2-án indult el egy új körforgalmú csomópont építésével az M0-s autóút mellett. A körforgalmú csomópont építése során technológiai okokból augusztus 26-tól szükséges a le- és felhajtó ideiglenes lezárása szeptember végéig, a teljes projekt október közepére fejeződhet be.

A tartós torlódásokat ez alapján elsősorban az M0 déli szakaszának felújítása okozza, a beruházás a 30 éves hidak rekonstrukciója és a burkolatcsere esedékessége miatt nem volt tovább halasztható - értékel a Magyar Közút.

Ajánlott útvonalak

A szigetszentmiklósi csomópontban csak az M0-s autóútról az M5-ös felől jövők nem tudnak lekanyarodni a Csepeli út irányába, illetve a Csepeli útról az M1-es felé történő felhajtás nem lehetséges szeptember végéig. A Csepeli úton autózók Budapest és Szigetszentmiklós között egyenesen közlekedhetnek oda-vissza, így aki Csepelről Szigetszentmiklósra vagy Szigetszentmiklósról Csepel irányába halad, a kihajtó lezárása miatt könnyebben juthat át az átépítés alatt álló csomóponton, mert az M0 irányába se a le-, se a felhajtás nem lehetséges ezen az oldalon, vagyis nincs keresztező forgalom.

Azok, akik Csepel felől szeretnének az M0-ra felhajtani az M1-es irányába, a halásztelki csomópontot használhatják, akik pedig Csepelről az M5-ös felé közlekednének, azok a Csepeli úton Szigetszentmiklós irányába haladhatnak, majd az M0-s feletti hídon áthajtva, közvetlenül felhajthatnak az M0 autóútra.

Egy fontos tanács

Aki az M0-s autóúton közlekedik Csepel felé, az M1-es autópálya irányából lehetőleg a 19-es jelű szigetszentmiklósi csomópontban térjen le az autóútról a Csepeli útra, ezzel is némileg tehermentesítve a halásztelki csomópontot. Az M5-ös M1-es útvonalon közlekedő személygépjármű forgalomnak alternatív útvonal lehet Kecskeméttől az 52-es és az 51-es főúton haladni Dunaújvárosig, majd a Pentele-hídon keresztül az M6-os autópályán közlekedni az M0-s autóútig. Így kikerülhető az M0-s autóút azon szakasza, ahol több km-es a torlódás.

A tapasztalatok azt is mutatják, hogy a legnagyobb torlódás az M0 felújításához kapcsolódik, főleg az M1 felé vezető oldalon, ezért Halásztelek vagy Csepel irányából nehezebben tudnak felhajtani az autósok az autóútra. Ugyanakkor az is látszódik, hogy az M1 irányába akkora a forgalom, hogy bármely csomópontban is hajtanának fel az autósok a déli szektorban, az M0 felújítása miatt mindenképpen torlódásra kellene számítaniuk. Ezért a Magyar Közút Nonprofit Zrt. azt javasolja, hogy az aki nem szeretne az M0-ra felhajtani, használja a Csepeli utat.